۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۶۱۶۰۹
کارشناس مسائل مذهبی:

حکومت ولایت فقیه مشروعیت الهی دارد

حجت الاسلام محرابی هر حکومت فاقد مشروعیت از سوی خداوند را حکومت طاغوت دانست و گفت: مسلمان نباید اعوان ظلمه و اهل ظلم شود، در زمان رژیم پهلوی بسیاری از افراد مذهبی حاضر نبودند در دستگاههای دولتی استخدام شوند، ولایت فقیه مشروعیت الهی دارد، باید خدا را شاکر باشیم که ولی فقیه در رأس حکومت قرار دارد‏.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی محرابی، کارشناس مسائل مذهبی بعد از ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: از نظر قرآن تنها خداوند و پیامبر(ص) و جانشینان ایشان می توانند بر انسانها ولایت داشته باشند و ولایت هر کس غیر از اینها پذیرش ولایت طاغوت است.

وی ادامه داد: طاغوت در زمان حضرت ابراهیم(ع) نمرود بود و در زمان حضرت موسی(ع) هم فرعون طاغوت زمان بود، هر کسی که از طرف خداوند برای فرمانروایی مشروعیت نداشته باشد و فرمانروایی کند طاغوت است، در زمان امام رضا(ع) مأمون عباسی طاغوت بود چون حق امام(ع) برای حکومت را غصب کرده بود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: حکومت فعلی جمهوری اسلامی بر اساس تعلیمات دین و بر مبنای ولایت فقیه است که ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت است و مشروعیت الهی و پشتوانه اسلامی و قرآنی دارد، اما حکومت خاندان پهلوی در ایران مشروعیت نداشت و به همین دلیل رژیم پهلوی را رژیم طاغوت می گفتند.

علی بن یقطین با اذن امام معصوم وزیر دربار طاغوت بود

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: در زمان غیبت امام معصوم حاکم جامعه اسلامی فقیه جامع الشرایط است، نعمت ولایت فقیه نعمت بزرگی است که بسیاری از کشورهای اسلامی در حسرت آن هستند، امروز رهبر معظم انقلاب به حق و براساس فرمایشات ائمه طاهرین(ع) در رأس حکومت جمهوری اسلامی قرار دارد، در زمان رژیم پهلوی بسیاری از افراد مذهبی حاضر نبودند تا در دستگاه های دولتی و وابسته به طاغوت استخدام شوند و خدمت کنند.

وی ابراز داشت: در احکام دین داریم که مسلمان نباید اعوان ظلمه و اهل ظلم شود و یاری طاغوت به هر نحوی در روایات شیعه مذموم است، در زمان امام صادق(ع) شخصی نزد امام(ع) آمد و گفت که در استخدام طاغوت است اما در آن لباس به شیعه خدمت می کند، امام صادق(ع) فرمودند «اگر امثال شما نبودید حکومت طاغوت جان نمی گرفت».

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: اما شخصی مانند «علی بن یقطین» در زمان امام موسی ابن جعفر(ع) از امام(ع) اذن گرفته بود تا وزیر دربار طاغوت باشد تا از منافع مردم و شیعیان دفاع کند، در زمان پهلوی هم عده ای بودن که در دستگاهها کار می کردند اما از مجتهد اجازه و اذن گرفته بودند، الان باید واقعاً خدا را شاکر باشیم که ولی فقیه در رأس هرم حکومت قرار دارد، یعنی اصل حکومت مشروع است، البته اگر در پایین دستها و مقامات دیگر اعمال خلاف صورت گیرد حتماً باید این افراد بر اساس عدالت اسلامی و قانون مجازات شوند./869/202/ب2

ارسال نظرات