۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۱۶۶۸
کارشناس مسائل دینی:

بندگی خدا بدون صبر امکان پذیر نیست

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که بندگی خدا بدون صبر امکان پذیر نیست، گفت: انسان باید در عبادات خود همچون نماز و روزه صبر داشته باشد، زیرا اگر فردی صبر در کار خود نداشته باشد نمی تواند بندگی خدا را به خوبی در روی زمین انجام دهد.
حجت الاسلام عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری را رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری، کارشناس مسائل دینی امشب در اداره شعب بانک ملی استان کرمان، گفت: بهترین راهنمای انسان ها در دنیا، قرآن است.

وی افزود: انسان ها اگر می خواهند سعادت دنیا و آخرت را داشته باشند باید نقشه راه خود را در دنیا، از قرآن بخواهند و اگر غیر از قرآن را برای خود انتخاب کنند، در دنیا به هلاکت می افتند.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که برای فهم قرآن انسان نیاز به روشنایی دارد، اظهار داشت: اهل بیت(ع) بهترین چراغ برای قرآن هستند که می توانند قرآن برای ما انسان ها روشن و برنامه ی زندگی را برای انسان ها بوجود بیاورند.

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: مجموعه دستورات برای بهترین زندگی در دنیا در قرآن گفته شده و کسی که بگوید تمام برنامه انسان ها در قرآن نیامده، حرفی بی ربط بوده و چیزی از قرآن یاد ندارد.

وی با بیان این که ایثار، فداکاری، گذشت و تکریم انسان ها از مباحثی بوده که در قرآن آمده و امام حسین(ع) این صفات را با قیام خود در زندگی خود، عملی کرده، اظهار داشت: خواندن قرآن زمانی برای انسان ها فایده دارد که گفته های خدا را در زندگی خود، عملی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از درس هایی که انسانها می توانند از امام حسین(ع) بگیرند، صبر و شکیبایی بوده که خداوند در قرآن از واژه صبر 200 مرتبه نام برده که امام حسین(ع) توانست این صبر را در زندگی های خود اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: صابر بودن از خصوصیات پیامبر اکرم بوده زیرا پیامبر اسلام در زمان عمر خود مردمی که آن را اذیت و آزار می کردند، پیامبر در جواب، آن ها را نصحیت می کرد.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که زمینه ساز نزول رحمت از آثار صبر بوده، اظهار داشت: متأسفانه مردم امروز صبر کمی را در زندگی های خود دارند و سریع با اندک کاری، خشمگین می شوند.

وی یادآور شد: صبر شرط اساسی امامت بوده و کسی که در کار خود صبر نداشته باشد نمی تواند، موفقیت در کار را  بچشد، زیرا انسان باید در هر کاری صبر و حوصله داشته باشد تا در کار خود نتیجه رضایت بخش داشته باشد.

وی در پایان گفت: انسان باید در عبادات خود همچون نماز و روزه صبر داشته باشد زیرا اگر فردی صبر در کار خود نداشته باشد نمی تواند بندگی خدا را در روی زمین انجام دهد./9707/202/ب2

 

ارسال نظرات