۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۷۱۶
امام جمعه بجنورد:

تحقق جامعه اسلامی متعالی درگرو پیوند تخصص و تعهد است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید تخصص و تعهد را به یکدیگر گره بزنند تا بتوانند نقش خود در ساختن جامعه اسلامی متعالی را به‌ خوبی ایفا کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان آموزش و پرورش بجنورد و مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دبیرستان بصیرت بجنورد، اظهار کرد: باید انسان بتواند در سن جوانی شاکله شخصیت خود را ساخته و اجازه ندهد دیگران برای شخصیت او تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: به این منظور لازم است دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار دروسی که در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، کتاب‌های دیگری اعم از علوم اسلامی و علوم طبیعی را بخوانند و از آن بهره‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این راستا بهترین وسیله برای بهره بردن از فرصت جوانی مطالعه کردن است.

وی اظهار کرد: مطالعات و کسب علوم فراوان در سنین نوجوانی و جوانی، اندوخته‌ای برای دوران پیری و کهولت بوده و هر فردی که بتواند دانش‌های گوناگون را در جوانی فراگیرد، بدون شک در دوران کهولت از آنها بهره‌های فراوان‌تری می‌برد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بهترین مطالعه‌ها، خواندن آیاتی از قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر در آن است که می‌تواند زمینه‌ساز سیر به سمت الهی زیستن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید تخصص و تعهد را به یکدیگر گره بزنند تا بتوانند نقش خود در ساختن جامعه اسلامی متعالی را به‌خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: عمر سرمایه‌ای است که خداوند متعال برای هر فردی در نظر گرفته و چه‌ بهتر است از این فرصت عمر برای خدمت به جامعه و هم نوعان استفاده کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌گونه که انسان‌ها برای خود صندوق ارزی و پس‌انداز مالی در نظر می‌گیرند، لازم است برای خود صندوق ارزشی هم تعریف کنند.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر ارتقای معنویت در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، افزود: انسان نباید گناهان را کوچک شمرده و از نعمتهایی که خداوند به او داده، در راه گناه استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: یکی از مواردی که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، نماز است که باعث غفلت سوزی و رشد و بالندگی انسان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سوره حمدی که در هر شبانه‌روز، 10 مرتبه فقط در نماز آن را تلاوت می‌کنیم به ما درس هدف‌شناسی، راه‌شناسی، رهبرشناسی و راهزن‌شناسی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عنوان کرد: ما ملت مسلمان ایران هدف که همان رسیدن به قرب الهی است و راه و رهبرمان را درست انتخاب کرده‌ایم و تنها موضوعی که مایه خطر بوده و باید هوشمندانه با آن برخورد کنیم راهزنان و دشمنان دین ما هستند که با توطئه‌های گوناگون برای تخریب عقاید و باورهای اسلامی جوانان جامعه تلاش می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات