۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۱۷۳۳
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران نرجسیه سنقر:

طلاب کتب مفید و سودمند را در جامعه معرفی کنند

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران نرجسیه سنقر گفت: طلاب باید به عنوان الگوی عملی با مطالعه کتاب علاوه بر ارتقای معلومات خویش، کتب مفید و سودمند را در منابر و جلسات به مردم معرفی کنند.
مدرسه نرجسیه سنقر

خانم شاهملکی معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران نرجسیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی، ابراز داشت: امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است بلکه واجب دینی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران نرجسیه شهرستان سنقر با اشاره به مزایایی مطالعه و کتابخوانی، تصریح کرد: شناخت منابع معتبر از غیرمعتبر، دسترسی به اصل احادیث و اطلاعات، جست و جوی دقیق اعتبار نقل قول ها و احادیث، باز شدن ذهن، پرورش فن بیان و سخنوری از فواید کتابخوانی است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: امروز نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی از ضروریات به شمار می رود، زیرا انسان با مطالعه و انس با کتاب می تواند سطح علمی خود را ارتقا دهد و با انتقال معلومات خویش به دیگران سبب رشد و پیشرفت دیگران شود.

خانم شاهملکی با توصیه ای به طلاب و مبلغان دین، مطرح کرد: الگوبرداری از سیره علامه طباطبایی و ترویج و تبیین آن در نسل جدید علاوه بر رشد طلاب زمینه های رشد جامعه را فراهم می کند.

وی با تشریح برنامه های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی، ابراز داشت: آشنایی با کتب تخصصی ومعرفی آنها از سوی اساتید و برپایی نمایشگاه کتاب به همت مدرسه نرجسیه خواهران شهرستان سنقر و بازدید طلاب و عموم مردم از برنامه های هفته کتابخوانی این مدرسه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: تقدیر از بیشترین اهداء کننده کتاب، برگزاری جلسه سخنرانی با موضوع آشنایی با آثار علامه طباطبایی(ره) و شیوه مطالعه صحیح از دیگر برنامه های هفته کتابخوانی مدرسه نرجسیه شهرستان سنقر است.

خانم شاهملکی در پایان تأکید کرد: طلاب باید به عنوان الگوی عملی با مطالعه کتاب علاوه بر ارتقای معلومات خویش، کتب مفید و سودمند را در منابر و جلسات به مردم معرفی کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات