۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۶۱۷۴۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

سازش با آمریکا در هیچ شرایطی قابل قبول نیست

نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که ریشه و اساس مخالفت امام با آمریکا قرآن، روح اسلام و حقیقت دین است، گفت: دوستی و سازش با آمریکا در هیچ شرایطی قابل قبول نیست مگر این که آمریکا درچار استحاله شود و از سیاست های استکباری، جهانخواری و زیاده خواهی خود دست بردارد.
آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی،نماینده مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب گفت: در سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به دو مطلب اشاره شد که از سوی برخی افراد جاهل یا مغرض القا می شود.

وی افزود: یک مطلب این که ادعا می کنند سازش ناپذیری حضرت امام یک جریان شخصی و با انگیزه شخصی و خصوصی بوده است، بنابراین مبارزه امام با آمریکا و سازش ناپذیری ایشان و همچنین تأکید امام راحل مبنی بر عدم اطاعت از آمریکا یک قاعده دینی و اسلامی و مصلحت ملی و انقلابی نیست.

زیر سؤال بردن موضع گیری حضرت امام درباره آمریکا سخنی سخیف است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: پاسخ این سخن سخیف این است که اگر کسی سیر موضع گیری حضرت امام در برابر سیاست های زورگویانه، زیاده خواهانه و متجاوزانه آمریکا را در طول تاریخ عمر سیاسی امام در نظر بگیرد که شاید نقطه اوجش ماجرای کاپیتولاسیون باشد تا به زمان بعد از  انقلاب و سال های آخر عمر مبارک امام به خوبی مشخص می شود که امام دلایل مقابله با آمریکا را ذکر می کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام همواره تأکید داشتند که کارگزار اصلی همه خیانت ها و جنایت ها علیه ملت ایران و منافع ملی کشور همواره در طول تاریخ آمریکایی ها بوده اند یعنی از کودتاها، شیطنت ها، تحریک های علیه ایران، فتنه انگیزی ها، جنگ افروزی ها و حتی امروز برخی از بداخلاقی ها، کم کاری ها و سوء استفاده ها از جمله ایجاد نارضایتی و ایجاد بدبینی در میان مردم از طریق اختلاس ها، دستبرد به بیت المال و ارتکاب برخی از مفاسد اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تا ماجرای دامن زدن به باستان گرایی و تشویق به رجوع به جاهلیت در تمام این حوادث و جریانات دست آمریکا در کار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که بر این اساس بود که حضرت امام فرمود آمریکا دشمن درج یک ملت و کشور ما است، ابراز داشت: اساس دشمنی آمریکا با ملت ما به دلیل استقلال طلبی، آزادی خواهی و تبعیت از اسلام است که منافع زورگویان را همواره تهدید می کند.

اندیشه خطرناک دوستی و اطاعت از آمریکا باید از فکر و برنامه های دست اندرکاران خارج شود

وی عنوان کرد: منافع نامشروع و غیر قانونی زورگویان از طریق استقلال طلبی و تبعیت از اسلام تهدید می شود، با شناختی که حضرت امام از ماهیت زیاده خواه و سیاست های آمریکایی ها داشته است می فرماید در هیچ شرایطی و به هیچ عنوان حتی اگر مصالح ملی اقتضا کرد که با آمریکا وارد مذاکره شوید خیال سازش و دوستی با آمریکا و کنار گذاشتن نفرت و بیزاری از آمریکا را از فکر خود خارج کنید.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حتی اگر مصالحی اقتضا کرد که ملت ایران و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی وارد مذاکره شوند و با آنها پیمان و قراردادی را منعقد کنند در عین حال فکر سازش با آمریکا و اندیشه خطرناک اطاعت از آمریکا باید از فکر و برنامه های آنان خارج شود.

دوستی و سازش با آمریکا در هیچ شرایطی قابل قبول نیست

وی اضافه کرد: دوستی و سازش با آمریکا در هیچ شرایطی قابل قبول نیست مگر این که آمریکا دچار استحاله شود و از سیاست های استکباری، جهانخواری و زیاده خواهی خود دست بردارد، ریشه و اساس مخالفت امام با آمریکا قرآن، روح اسلام و حقیقت دین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که عده ای می گویند حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و مدیریتی کشور در گرو ایجاد رابطه دوستانه و سازش با آمریکا و دست برداشتن از شعارهای ضد استکباری است، گفت: این افراد سخت در اشتباه هستند.

انتظار کمک و همکاری از آمریکا خطایی فاحش است

وی افزود: مطابق آیات متعدد قرآن کریم، آموزه های مسلم اسلامی و به مقتضای تجربه قطعی تاریخی، آمریکا هیچ وقت راضی به پیشرفت، استقلال و آزادی ما نخواهد بود، آیات قرآن این است که آنها هر وقت فرصتی پیدا و احساس کنند که می توانند به منافع، منابع، مراکز، عزت و استقلال، شرافت و ناموس ما یعنی به دین و تمامیت ما دست درازی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که انتظار کمک از آمریکا و امید همکاری داشتن از آمریکا یک خطای فاحش و اشتباه بزرگ است، اظهار داشت: این کار خیانت بزرگی به ملت، مکتب و نظام است اگر قدری واقع بینانه نظر دهیم./1323/ت301/ج

ارسال نظرات