۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۱۸۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیاده‌روی اربعین جنگ نرم امت اسلام علیه استکبار است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین و شرکت میلیون‌ها زائر مسلمان در آن پدیده نوظهوری برای استکبار شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین در واقع جنگ نرم علیه دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، بر استفاده حداکثری از این فرصت معنوی و سیاسی تأکید کرد.

وی با اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها زائر مسلمان در این آیین عبادی سیاسی، افزود: در حال حاضر اربعین پدیده نوظهوری برای استکبار شده و جنگ نرمی علیه دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مودت و عشق‌ورزی به اهل بیت(ع) دشمنان را مأیوس می‌کند؛ از این‌ رو لازم است این ارادت‌ها به جهان صادر شود تا چهره اسلام که سرشار از مودت و محبت است به عالمیان ثابت شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و تهدیدها از عشق مسلمانان به اباعبدالله الحسین(ع) ذره‌ای نکاسته است، گفت: در اربعین، مسلمانان جهان به‌ ویژه شیعیان ایران اسلامی بدون هیچ ترس و هراسی از تحریم‌ها و تهدیدها، همراه زن و فرزند عازم دیار کربلا می‌شوند و در راه عشق به اهل بیت (ع) از جان و مالشان می‌گذرند که این همان «مودت فی القربی» است.

وی عنوان کرد: همه باید در کار عظیم صادر کردن مودت و عشق به اهل بیت(ع) به سرتاسر جهان دست به دست هم داده و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین همچنین وحدت امت اسلام را به نمایش می‌گذارد، اضافه کرد: اگرچه اربعین آیینی با سبقه و صبغه شیعی است اما اکنون از سطح شیعه فراتر رفته و اهل سنت و حتی مسیحیان هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رزمایش بزرگ پیاده‌روی اربعین عزت، قدرت و اتحاد مسلمانان را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: در اربعین صرف زیارت یک امام نیست بلکه یک راهپیمایی جهانی بوده و وقتی میلیون‌ها نفر جمعیت در مکانی تجمع می‌کنند این اجتماع پیامی جهانی و تأثیرگذاری فراگیری دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین اگرچه سفری زیارتی محسوب می‌شود اما سفر و زیارتی است که باید همراه آن اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) در نهضت کربلا بیش از گذشته مورد توجه مسلمانان و سایر مردم جهان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بایستی زائران اربعین حسینی برای مسلمانان تمام دنیا الگو و اسوه باشند، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای رفتار شود که پیام عشق و ارادت میلیون‌ها مسلمان به سیدالشهدا (ع) به همه دنیا برسد./9314/202/ب2

ارسال نظرات