۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۸۶۷
سردار نصرت پناه خبر داد؛

برگزاری همایش ایمنی در نیروهای مسلح در 24 ‌آذر ماه

دبیر علمی همایش ایمنی در نیروهای مسلح از برگزاری این همایش در 24 آذرماه با حضور کیمته های ایمنی نیروهای مسلح خبر داد.
ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار نصرت پناه دبیر علمی همایش ایمنی در نیروهای مسلح عصر امروز در دیدار حضرات آیات علوی گرگانی و مکارم شیرازی با از برگزاری این همایش در 24 آذرماه با حضور کیمته های ایمنی نیروهای مسلح خبر داد.

وی افزود: امروز مسائل گوناگونی همانند انفجارات، موارد شیمیایی، سوانح، بیماری مختلف و سهل انگاری وجود دارد که انسان به صورت ناخواسته و غفلت آمیز به خود و دیگران ضربه می زند، در دنیای امروز سازمان و نهادها سعی می کنند که لوازمی تهیه کنند که کابران آن ها زمانی که استفاده می کنند آسیب کمتری ببینند.

سردار نصرت پناه با بیان این که ابزارها باید ایمنی لازم را داشته باشد، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که انسان و مجموعه اطراف آن کمتر صدمه ببیند، مرتبا دانش ها باید افزایش پیدا کند؛ در زمینه محیط زیست آلودگی سبب آسیب به بسیاری شده است.

وی ادامه داد: در نیروهای مسلح وظیفه مضاعفی درباره ایمنی وجود دارد، باید مراقب باشیم افرادی که با سلاح ها و ماشین آلات کار می کنند به خود و دیگران آسیب نرسانند، ما چهارمین همایش را در طول سالیان اخیر اجرا می کنیم.

سردار نصرت پناه با بیان این که از سال 91 همایش آغاز به کار کرده و در سطح ستاد کل نیروهای مسلح است، ابراز داشت: یک سال وزارت دفاع، یک سال سپاه، یک سال ارتش و امسال هم ناجا میزبان کل نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد: در این همایش کلیه بخش های ایمنی ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انظامی حضور پیدا می کنند تا کاری درباره ایمنی کاری جدی صورت گیرد، این مسأله از بحث کلان تری همچون ایمنی در زندگی انسان نشأت گرفته است.

دبیر علمی همایش ایمنی در نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انسان در طول حیات خود افزون بر رشد علم و فناوری در خطر هم قرار گرفته است، خطرهای گوناگونی ممکن است در زندگی انسان پیش بیاید که می تواند مرتبط با عدم رعایت مقررات و دستور العمل باشد.

وی اضافه کرد: بایدآموزش های گوناگونی در نظر گرفته شود تا آسیب ها به حداقل برسد، مجموعه ایمنی و امنیت به خود انسان ها باز می گردد که در این مسیر باید تلاش کنند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات