۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۱۸۷۸
کارشناس مذهبی:

اصل توحید سامان دهنده دنیا و آخرت افراد است

کارشناس مذهبی گفت: درست بودن توحید سبب می شود تا امور دنیا و آخرت افراد ساماندهی شود و تا زمانی که توحید افراد درست نشود، اعتقادات آنها نیز درست نخواهد شد؛ از این رو کسانی که نسبت به دینشان سست هستند به دلیل عدم توجه به توحیدشان است که دچار این مشکل شده اند.
دنیا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدتقی توکلی، کارشناس مذهبی استان مرکزی امشب در مسجد الزهرا (س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، ابراز کرد: درست بودن توحید سبب می شود تا امور دنیا و آخرت افراد ساماندهی شود و تا زمانی که توحید افراد درست نشود اعتقادات آنها نیز درست نخواهد شد؛ از این رو کسانی که نسبت به دینشان سست هستند به دلیل عدم توجه به توحیدشان است که دچار این مشکل شده اند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا که بحرانی ترین لحظات را پشت سر می گذاشتند، فرمودند: طوری عبادت می کنم که کسی عبادت نکرده باشد و این موضوع عاشورا فقط یکی از فضیلت های اباعبدالله (ع) است، افزود: تمام لحظات زندگی امام حسین(ع) عبادت است اما عاشورا تکلیف یک عمر دنیا را روشن کرد.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: توجه به حکمت های کربلا، اربعین و عاشورا بسیار حائز اهمیت است و باید برای رسیدن به این حکمت ها از ظاهر قضیه به باطن آن برسیم تا بتوانیم حکمت عاشورا را درک کنیم، در واقع یکی از بزرگترین درس های عاشورا شجاعت و دینداری است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: خداوند در تمام کارهایی که اراده به انجام آن می کند حکمتی را نهفته است و یکی از حکمت های اراده های پروردگار شهادت امام حسین (ع) و بنی هاشم (ع) در روز عاشور بود در غیر این صورت هیچ احدی بر روی زمین یارای مقبابله با بنی هاشم (ع) را نداشت.

کارشناس امور دینی گفت: امام حسین(ع) همانطور که در عبادت، علم و معنویات بی نظیر هستند، در شجاعت هم فردی بی نظیر است که اگر در روز عاشورا تقدیر و اراده خداوند شهادت برای ایشان و بنی هاشم(ع) نبود هرگز کسی نمی توانست با امام حسین(ع) و اصحابش بجنگد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) مظهر قدرت الله است و امام حسین(ع) نیز از این ویژگی برخوردار هستند، خاطرنشان ساخت: اگر شجاعت امیرمؤمنان(ع) را در بین تمام ترسوهای عالم تقسیم کنند آنها شجاع خواهند شد؛ از این رو شجاعت از بارزترین ویژگی های بنی هاشم(ع) است.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به افرادی که با تربت کربلا شفا می گیرند، گفت: همه چیز بستگی به عقیده افراد دارد و اگر افراد عقیده پاکی داشته باشند، می توانند به خداشناسی برسند و اگر عقیده آنها درست نباشد حتی اگر تربت روی قبر امام حسین(ع) را نیز بردارند به نتیجه نخواهند رسید.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: خداوند می فرماید من در کنار بندگانم هستم تا ببینم چه گمان و فکری نسبت به من دارند؛ از این رو اگر بنده فکر کند و عقیده داشته باشد که فقط حق الناس برای او گناه است، خداوند باقی گناهان او را خواهد بخشید و در واقع این عقیده افراد است که سبب خلوص نیت آنها می شود./842/202/ب2

ارسال نظرات