۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۶۱۸۷۹
امام جمعه رامسر:

پیاده روی اربعین حسینی میعادگاه وحدت و همدلی امت اسلامی است

امام جمعه رامسر اجتماع عظیم پیاده روی اربعین را نشانه ولایتمداری امت اسلام دانست و گفت: این تجمع بزرگ اربعین در کربلا و کشورهای مسلمان به دشمن نشان داد که مسلمانان با هم همدل و یک صدا هستند و این ولایتمداری آنها به شکست دشمنان جهان اسلام بدل خواهد شد.
امام جمعه رامسر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر سه شنبه شب در همایش هیأت های مذهبی این شهرستان، گفت: زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای فرهنگ آن حضرت و پاسداشت قیام آن بزرگوار بود و در روایت به اهمیت زیارت امام حسین(ع) چه از راه دور و چه نزدیک، تاکیدات فراوانی از معصومین(ع) شده است.

وی اظهار داشت: تلاش برای زیارت سید و سالار شهیدان(ع)، ارج و پاداش بسیار دارد و ابراز علاقه و بیان این حقیقت، سختی های بسیار را متحمل می شوند و قرب به الهی و معنویات برای زیارت آن حضرت، سخت ترین راه یعنی پیاده روی را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: شکوه و عظمت شیعه و حضور ماندگار و تاثیرگذار در پیاده روی اربعین به منصه ظهور می رسد چرا که از همه مناطق به مقصد کربلا، حرکت می کنند و قدرت، انسجام و وحدت خود را به بهترین روش جهت رسیدن به این هدف، به نمایش می گذارند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: حضور ارادتمندان و پیروان آن بزرگوار که ذلت را نپذیرفت و جان داد و در مقابل ستم، مقاومت کرد و به درجه والای شهادت، نائل شد باشکوه تمام در روز اربعین حسینی، برگزار می شود.

حجت السلام رضایی درباره زیارت اربعین و اهمیت آن، ابراز کرد: زیارت اربعین مخصوص حضرت امام حسین(ع) و نشانه ای از مؤمن، ذکر شده است که حضرت زین العابدین(ع) یکی از پنج مورد علامت مومن را خواندن این زیارت، بیان کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: سیدالشهدا(ع) در دوم محرم سال 1361 در کربلا، خیمه زدند و پول خرید زمین آن را پرداختند و سپس خدمت رسانی به زائرین خود را از شروط دادن زمین، بیان کردند بنابراین زمین کربلا، وقفی به شمار می آید.

عصو شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پیاده روی در اربعین، بیانگر حضور همیشه در صحنه و اعلام آمادگی شعیان جهت مبارزه با ظلم و ستم است که در همه زمان ها باید امتداد، داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که اربعین میعاد گاه وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر استکبار و زورگویان جهانی است، گفت: باید برای درک معنای حقیقی ایمان در این میعادگاه بزرگ شرکت کرد و مصداق ایمان را متجلی باور کرد.

وی افزود: دشمنی که می خواست پرچم امام حسین(ع) نباشد چگونه با حضور زائران در کربلا خوار و ذلیل شده است و امروز ما می بینیم کمر استکبار، هم پیمانش و نوکرانش با حضور زائرین در پیاده روی بزرگ اربعین چگونه شکسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، اجتماع عظیم پیاده روی اربعین را نشانه ولایت مداری امت اسلام دانست و افزود: این تجمع بزرگ اربعین در کربلا و کشورهای مسلمان به دشمن نشان داد که مسلمانان با هم همدل و یک صدا هستند و این ولایتمداری آنها به شکست دشمنان جهان اسلام بدل خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی حفظ وحدت و یک دلی را با محوریت ولایت فقیه مطلقه و راه امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: امت اسلامی به ویژه شیعیان با حضور با شور و شعور خود در پیاده روی اربعین حسینی با امام حسین(ع) بیعت می کنند که تا آخرین قطره خون پای دین و ایمان خود خواهند ایستاد و به هیچ دشمنی اجازه نخواهند داد که به آرمان ها و ارزش هایمان کوچکترین دست اندازی داشته باشد.

امام جمعه رامسر با بیان این که با حضور در پیاده روی اربعین حسینی می توانیم روحیه معنوی و فرهنگ عاشورایی را زنده کنیم، گفت: پیاده روی اربعین فرصتی مناسب است تا چهره رحمانی اسلام ناب محمدی در وحدت بین مسلمانان سراسر گیتی به رخ جهانیان کشیده شود تا دنیا بداند چهره ای که داعش آمریکایی از اسلام نمایش می دهد، چهره راستین اسلام ناب محمدی(ص) نیست.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که اربعین حسینی یاد آور راه تبیین و عمل به پیام امام حسین(ع) است، گفت: اگر امروزعربستان سعودی جلوی تجمع و اجرای مناسک اسلامی شیعیان را می گیرد و مانع حضور آنان در ایام حج تمتع می شود ما کربلا و نجف داریم تا در آن رحمانیت اسلام و وحدت رویه مسلمانان را به نمایش بگذاریم تا گرد یاس و ناامیدی را برچهره دشمنان بپاشیم.

وی با اشاره به اين كه بايد در پياده روي اربعين حسيني تقويت بنيه هاي ايماني و ارزش‌هاي اخلاقي مورد توجه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: بايد فرصت حضور افراد مختلف از كشورهاي اروپايي و ديگر نقاط جهان در راهپيمايي اربعين حسيني را غنيمت شمرده و بهره‌برداري مطلوب داشته باشيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) با تکیه بر آیات قرآن مسیر زندگی را برای ما روشن کرده است، گفت: حضرت سید الشهدا (ع) با شهادت در راه خدا درس امر به معروف و ایستادگی در برابر ظلم را به ما آموخت، تا با قرار گرفتن در مسیر حق به سعادت برسیم.

وی امام حسین(ع) را شیفته قرآن و نماز دانست و افزود: واقعیت فلسفه عاشورا ترویج فرهنگ قرآنی و نماز است و باید این فرهنگ در مدارس و دانشگاه ها در بین دانش آموزان و دانشجویان بیش از پیش نهادینه شود.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز عشق به امام حسین(ع) و این جذبه، محدود به مرز خاصی نیست و از اقصی نقاط، موج دلدادگی معنوی به حضرت سیدالشهدا (ع) را شاهد هستیم./950/202/ب2

ارسال نظرات