۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۱۸۹۰
گزارش فعالیت موکب‌های قمی در کربلا؛

برای خدمت به زائران حسینی سر از پا نمی شناسند

در آستانه اربعین حسینی فعالیت موکب های قمی چند روزی است در مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا آغاز شده است.
موکب قم در کربلا

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از شبستان، هر ساله همزمان با ایام اربعین حسینی موکب های قمی با استقرار در مسیر نجف به کربلا و همچنین در شهر کربلا اقدام به خدمات رسانی به زائران کرده و در این زمینه با همه توان تلاش می کنند.

امسال موکب مسجد مقدس جمکران در محل عمود 1070 و موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در محل عمود 1080 و موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم المقدسه در شهر کربلا مستقر بوده و به ارائه خدمات می پردازند.

محل موکب ها مشخص شده و فضا برای خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به زائران فراهم است به گونه ای که با وجود اینکه بیشتر از یک هفته تا اربعین حسینی مانده اما این موکب ها در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

 

خادمان مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف به کربلا و در محل خیمه 1070 مستقر هستند که با ساخت ماکت گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران اقدام به خدمات رسانی می کنند.

این خادمان ضمن ارائه خدمات رفاهی به ترویج معارف ناب اهل‌بیت(ع) به ویژه معارف مهدوی و آشنا کردن بیشتر و بهتر زائران حسینی با امام زمان(عج) نیز خواهند پرداخت.

طبق گفته مسئولان موکب، بیش از 100 خادم در این موکب فعالیت دارند تا مراحل آماده‌سازی و برپایی موکب را به پایان برسانند و در راستای خدمات رسانی رفاهی و فرهنگی به زائران تلاش خواهند داشت.

این موکب با شعار «مع امام منصور» فعالیت می کنند و در راستای فعالیت معارف مهدوی تلاش خواهند کرد.

دیگر موکب، موکبی در مسیر نجف به کربلا است که در محل عمود 1080 دایر شده و به نام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دایر است.

برپایی مراسم های معنوی از جمله نشست های مذهبی، نماز جماعت، دوره های معرفتی و... در این موکب دایراست و ۳۱۳ خادم حرم در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) تا ۲ روز پس از اربعین خدمات رسانی می کنند.

برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی روزانه از بیش از ۱۰۰ هزار زائر، اسکان بیش از سه هزار تن در هر شبانه روز، راهنمایی زائران به زبان های عربی، انگلیسی و اردو و خدمت رسانی ویژه به ناتوانان و سالمندان از دیگر برنامه های خدماتی این موکب است.

همچنین توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بسته فرهنگی، برپایی نشست های تخصصی و نمایشگاه، پاسخگویی به سوالات شرعی، ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی و متخصص و تامین داروهای مورد نیاز بیماران نیز از دیگر خدماتی است که در موکب برای زائران در نظر گرفته شده است.

دیگر موکبی که به نام مردم قم در شهر کربلا فعالیت می کند موکب حضرت فاطمه معصومه اهالی قم المقدسه است که این موکب نیز در شهر کربلا به منظور خدمات رسانی رفاهی، اسکان، پذیرایی و مسائل فرهنگی و معرفتی دایرشده است.

اسکان زائران در موکب اهالی قم المقدسه از دهم صفر آغاز شد و در روز نخست پذیرش 660 نفر پذیرش و اسکان یافتند که از این تعداد 221 از بانوان و 439 نفر هم از آقایان بودند.

استان‌های مرکزی و قم به ترتیب با 193 و 145 نفر بیشترین تعداد نفرات را در روز اول اسکان داشتند و از استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، خراسان و تبریز نیز زائرانی در موکب قم اسکان داده شدند.

موکب اهالی قم المقدسه سومین سال متوالی است که اقدام به برپایی موکب در شهر کربلا کرد و اسکان، فعالیت فرهنگی و پذیرایی از اولویت‌های این موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین است./836/د102/ل

ارسال نظرات