۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۶۱۸۹۸
سلیمانی:

برجام برای آمریکا همانند هلو در گلو است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در برجام همه چیز به نفع آمریکا و به ضرر ایران اتفاق افتاده است، ما خسارت ها را دادیم،، ضربه زیادی به مسأله هسته ای کشور وارد شده و جبران آن برای ما هم مقداری سخت است.
محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس

محمد سلیمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ گفت: در انتخابات آمریکا همه می دانند که امکان پیروزی و انتخاب اصلح وجود ندارد چون دو حزب هستند و مردم رأی می دهند و الکترال به رییس جمهور رأی می دهد که می تواند نظر مردم را هم اجرا نکند.

وی افزود: این روش مشکل اساسی دارد و با مردم سالاری نمی سازد، تا کنون هم اتفاق نیفتاده که خارج از این دو حزب کسی انتخاب شود، برای کشوری همانند ایران فرقی نمی کند که چه کسی انتخاب شود و هر دو دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند.

سلیمانی با بیان این که در انتخابات اخیر کاندیداها بخشی از مشکلات هیأت حاکمه آمریکا را بیان کردند، اظهار داشت: این مسأله مطالبه عمومی مردم بود که از آن وضعیت خسته شدند، کاندیداها در شرایطی قرار گرفتند که مجبور شدند بخشی از واقعیات و پشت پرده ها را برای مردم بگویند.

وی ادامه داد: 90 درصد مردم آمریکا با مشکل رو به رو هستند و ثروت این کشور در دست کمتر از 10 درصد قرار دارد، فساد اخلاقی تا مغز استخوان مسؤولان آمریکایی نفوذ کرده و وجود دارد، همچنین فسادهای مالی و رانتی هم از مواردی بود که در کنار مسائل دیگر از سوی برخی کاندیداها مطرح شد، با وجود این که بسیاری از مراکز قدرت و ثروت انتظار دیگری داشتند ترامپ به پیروزی رسید.

نماینده سابق مجلس با بیان این که به نظر می رسد قصد ترامپ این باشد که بیشتری انرژی خود را در درون آمریکا بگذارد، ابراز داشت: همه می گویند که آمریکا در حال سقوط و نزول است و ترامپ به مردم وعده داده تا جلوی این سقوط را بگیرد و حرکتی در درون انجام دهد.

وی عنوان کرد: درباره برجام ترامپ قبلا اعلام کرده بود که اگر رییس جمهور شود برجام را پاره می کند که بعید است این کار انجام شود، اگر این اتفاق بیفتد بدان معنا است که ترامپ یک فرد احمق، ناشی و بدون سیاست است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دلیل این است که در برجام همه چیز به نفع آمریکا و به ضرر ایران اتفاق افتاده است، ما خسارت ها را دادیم و در دستاوردهای دانشمندان ایرانی بتن ریختند، ضربه زیادی به مسأله هسته ای کشور وارد شده و جبران آن برای ما هم مقداری سخت است؛ در عین حال بعید است که ترامپ را انجام دهد و اگر هم این کار را بکند بنابر فرمایش مقام معظم رهبری ایران برجام را آتش می زند و کسی که ضرر می کند ترامپ و دولت آمریکا خواهد بود.

وی اضافه کرد: بعید است که این تهدیدها عملی شود چون برجام برای آمریکا همانند هلو در گلو است، همه چیز در برجام به نفع آمریکا بوده و مزایای بسیاری برای او دارد؛ درباره منطقه ترامپ اعلام کرده که با روسیه همکاری بیشتر می کند، شعار رفتن بشار اسد را کنار می گذارد و از داعش حمایت نمی کند، اگر واقعا این گونه باشد و از داعش حمایت نکند و دنبال سرنگونی اسد نباشد منطقه نفس راحتی می کشد و وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات