۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۹۱۳
برادر شهید طهرانی مقدم:

شهید طهرانی مقدم همواره به دنبال لبخند رضایت رهبری بود

رییس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی شهدای غدیر گفت: دغدغه شهید طهرانی مقدم همواره این بود که به دنبال لبخند رضایت رهبری باشد، تنها راه رسیدن به سعادت و مقصود این است که نه یک قدم از رهبری عقب بیفتیم و نه یک قدم جلو.
طهرانی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمد طهرانی مقدم، برادر شهید حسن طهرانی مقدم شامگاه سه شنبه در حاشیه اکران مستند «هفت دقیقه تا تل آویو» که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت وی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در محل مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد، به بیان خاطراتی پیرامون زندگی انقلابی شهید طهرانی مقدم پرداخت.

رییس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی شهدای غدیر اظهار کرد: پیروزی های هشت سال دفاع مقدس در حالی بود که ما فشارها، کمبودها و تحریم هایی داشتیم و حتی ما مشکل تأمین سیم خاردار رو به رو بودیم، جنگ در حالی شروع شده بود که ما سیستم امنیتی دفاعی پیشرفته هم نداشتیم.

وی یادآور شد: اواخر دولت شاهنشاهی، وقتی به دستور امام(ره) سربازان از پادگان ها فرار کردند، بنده هم یک سرباز بودم که از طریق شهید مظلوم بهشتی با امام(ره) متصل بودیم و با دستور ایشان از پادگان فرار کردیم، با این اوضاع ارتش شاه از هم پاشید و در چنین شرایطی که هنوز سپاه هم شکل کامل نگرفته بود، عراق حمله کرد.

طهرانی مقدم با بیان این که آمریکا قصد داشت همزمان با حمله عراق به ایران، دولت ملی را از طریق کودتای نوژه جایگزین دولت انقلابی کند، خاطرنشان کرد: شهید طهرانی مقدم مسؤول توپخانه بود و بعد از مدتی فرمانده موشکی شد، در آن زمان نیروهایی که از طرف لیبی به ما آموزش موشکی می دادند، در پی همکاری قذافی با صدام کار را رها کردند، شهید طهرانی مقدم به حرم امام رضا(ع) آمد و پس از توسل به حضرت، وقتی برگشت روی موشک ها نوشت «و ما رمیت اذ رمیت» و آن ها را به قلب عراق فرستاد.

مسؤول قرارگاه رمضان در جنگ تحمیلی با اشاره به این که «اعتماد به نفس» و «خودباوری» شهدا سبب شد ایران امروز ششمین قدرت موشکی دنیا باشد، گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهدا، ولایت پذیری بود، دغدغه شهید طهرانی مقدم همواره این بود که به دنبال لبخند رضایت رهبری باشد. تنها راه رسیدن به سعادت و مقصود این است که نه یک قدم از رهبری عقب بیفتیم و نه یک قدم جلو.

وی یادآور شد: برای نمونه در یکی از پروژه ها، رهبری ادامه کار را صلاح ندانستند و شهید طهرانی مقدم بدون چون و چرا سریعا پروژه را متوقف کرد، ایشان مطیع امر ولایت بودند و رهبری هم درباره ایشان می گفتند «من افق های بالایی در حسن آقا می بینم»./820/202/ب2

ارسال نظرات