۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۹۷۶

جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان برگزار می شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان در میانه خبر داد.
جشنواره افلاکیان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی محرمی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه و کانون بسیج هنرمندان و انجمن فیلم این شهرستان، به منظور شناسایی و حمایت از بهترین فیلم های کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی، فیلمنامه و نماهنگ در مورد دفاع مقدس و ارزش دهی به این ژانر سینمای ایران، چهارمین جشنواره استانی افلاکیان را برگزار می کند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره اظهارکرد: با توجه به نام گذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تولید آثار باید با رویکرد شعار سال و توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی، تقویت سینمای ملی با هدف بسط و تعمیم ارزش های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، موضوعات اجتماعی و فرهنگی، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس باشد.

محرمی افزود: شناسایی و تقدیر از تولیدات فاخر سینمای کوتاه شهرستان میانه در موضوعات دفاع مقدس و مدافعان حرم، تشویق و ترغیب فیلمسازان خلاق و مستعد به تولید آثار مستقل با موضوعات آزاد، توجه به دستاوردهای جدید علمی، ایجاد فرصت های حمایتی جهت تولید فیلم های کوتاه و مستند، توسعه و ترغیب مشارکت بخش خصوصی در سینمای کوتاه، ترویج نگاه مثبت و امیدوارانه در فیلمسازان در پرداخت به موضوعات ملی، تشویق فیلمسازان به انعکاس و بازتاب اهداف، ارزش ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارتقا سطح آگاهی، بینش و تجربه نسل جوان برای نیل به سینمای ملی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این جشنواره در چهار بخش شامل بخش ویژه سینمای دفاع مقدس، بخش فیلم هایی با موضوع آزاد، بخش ویژه شهرستان میانه و بخش دانش آموزی شهرستان میانه برگزار می شود و کلیه آثار مستقل در قالب های داستانی، مستند، پویانمایی، فیلمنامه و نماهنگ که توسط افراد حقیقی، حقوقی یا با مشارکت بخش خصوصی و یا دولتی تولید شده باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

براساس این گزارش تنها آثار ‌فیلمسازان حقیقی حقوقی آذربایجان شرقی در این فراخوان پذیرفته می شود و ثبت نام و تکمیل فرم شرکت در جشنواره از طریق سایت جشنواره صورت می پذیرد.

همچنین حداکثر زمان فیلم ها 30 دقیقه بوده و فیلم های تولیدی از سال 1393 به بعد پذیرش می شود. 

علاقه‌مندان می تواند تا پنجم بهمن ماه 1395، نسبت به شرکت در جشنواره اقدام کنند./935/102/ب2

ارسال نظرات