۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۰۳۳
نویسنده کتاب «عملیات مرصاد، تحقق وعده الهی»:

وحدت نیروهای مسلح ضروتی اجتناب‌ناپذیر است

سرتیب پورداراب با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان برای تفرقه و بدبینی میان نیروهای مسلح کشور، گفت: باید وحدت نیروهای مسلح کشور حفظ شود وگرنه دشمن زخم خورده از تفرق نیروهای ما سوءاستفاده می‌کند.
شکست حصر سوسنگرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر سرتیب سعید پورداراب، نویسنده کتاب «عملیات مرصاد، تحقق وعده الهی» و از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس عصر امروز در همایش بزرگداشت سالگرد آزادسازی سوسنگرد به تشریح جریان آزادسازی حصر سوسنگرد پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که حتی سیم خاردار هم نداشتیم، اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح اهداف پلید دشمنان را ناکام گذاشت.

وی با بیان این‌که اوایل جنگ با دستانی خالی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردیم، خاطرنشان کرد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دست به هر جنیت، فتنه و توطئه‌ای زدند تا این انقلاب مردمی را براندازی کنند، چراکه انقلاب اسلامی منافع آمریکا و جهان استکبار را در معرض خطر قرار داده بود.

سردار پورداراب با اشاره به این‌که وحشت غرب از ترویج فرهنگ انقلابی، ایران و اسلامی موجب شد تا طرح براندازی انقلاب اسلامی را بریزند، گفت: دشمنان ابتدا با تشکیل گروهک‌های مختلف منافقین و تجزیه‌طلب به دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی بودند که این مقوله به نوبه‌ خود عواقب متعددی داشت که یکی از آن‌ها سقوط مهاباد بود.

وی با اشاره به این‌که در قصر شیرین ضدانقلاب‌ها مرتکب جنایات هولناکی شدند، افزود: بحران کردستان نیز توان نظامی ارتش و سپاه را بلعید، این اتفاقات درحالی رخ می‌داد که ما در شرق کشور با شوروی‌ها دست و پنجه نرم می‌کردیم، از طرف دیگر شیطنت‌ عراق در مرزها نیز بیشتر شده بود.

نویسنده کتاب «عملیات مرصاد، تحقق وعده الهی» افزود: ما اطلاعات دقیقی از عراق نداشتیم و یک هزار و ۶۱۰ کیلومتر با عراق مرز مشترک داریم و باید از ۵۱۰ کیلومتر دفاع می‌‌کردیم که بدین منظور گروه‌‌های رزمی را آماده باش قرار داده بودیم و این درحالی بود که ارتش فرمانده نداشت.

سرتیپ پورداراب ادامه داد: ایران در آغاز جنگ با کمبود نیرو و امکانات مواجه بود، هنگامی که تیپ‌‌ها و لشکر تقویت شده دشمن به منطقه قصر شیرین حمله کردند، ما فقط یک گردان داشتیم و فرماندهی کل قوا نیز بر عهده بنی صدر بود که پیش بینی‌‌های لازم را انجام نداده بود.

وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی سپاه و ارتش را یک لشکر الهی نامید و ترکیب مقدس(ادغام نیروها در عملیات بیت المقدس) را شکل داد، افزود: باید وحدت نیروهای مسلح کشور حفظ شود وگرنه دشمن زخم خورده از تفرق نیروهای ما سوءاستفاده می‌کند؛ در حقیقت وحدت نیروهای مسلح ضروتی اجتناب‌ناپذیر است.

سرتیپ پورداراب با بیان این‌که رژیم بعث برای سوسنگرد شهردار تعیین و مردم مخالف را قتل عام کرد، یادآور شد: آن‌ها آمده بودند تا بمانند؛ اما با وجود نیروهای ارتش و سپاه و همچنین نیروهای مردمی، این اتفاق رخ نداد؛ امام در روز ۲۵ آبان فرمان دادند که سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود، اگر ولایتمداری بین نیروها حاکم نبود، همه تلاش‌‌ها و مقاومت‌‌های نیرهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی به ثمر نمی‌نشست./935/202/ب2

ارسال نظرات