۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۶۲۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

نحوه استفاده گناهکاران از نعمات الهی از دیدگاه قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسانهای گنهکار از نعمت‌های الهی تنها در غیر مسیر الهی مصرف می‌کنند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه المجتی(ع) تهران، گفت: انسانهای گنهکار از نعمت‌های الهی تنها در غیر مسیر الهی مصرف می‌کنند.

وی افزود: انسان باید مراقب باشد که نعمت‌های الهی را در راستای آلودگی و گناه استفاده نکند، انسانهای گناهکار در برابر حق کور و کر شده و در دنیا و آخرت بدترین زندگی را خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به زندگی گنهکاران در عالم دنیا و نحوه استفاده آنان از نعمات الهی، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: بخشی از زندگی گناهکاران بازیگری است یعنی کارهایی انجام می‌دهند که هیچ سود آخرتی و اخلاقی برای آنان ندارد و تنها عمر خود را تلف می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه بخشی از زندگی انسانهای گناهکار به لهو و زینت سازی افراطی سپری می‌شود، گفت: خداوند می‌فرماید: من فخرفروشان را دوست ندارم؛ فخرفروشی و تفاخر از صفات انسانهای گناهکار است، اولیای الهی هرگز فخر نکرده و تنها به عبادتی که انجام می‌دهند در درون خودشان به خداوند متعال مباهات می‎کنند.

این دانشمند فرزانه زراندوزی را از ویژگیهای دیگر انسانهای گنهکار دانست و اضافه کرد: برخی دیگر همه لذتشان را در داشتن اولاد می‌بینند، قرآن کریم می‌فرماید: همه این امور باقی ماندنی و ابدی نیستند و اینان مایه امتحان الهی هستند./813/202/ب2

ارسال نظرات