۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۶۲۰۴۷

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برگزار شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با ریاست نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد.
شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی استان ضروری است و این مهم باید در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین درباره برنامه سالم سازی فضای ساحلی شهر بیان کرد: شرایط رفاهی زیرساختی سواحل بایستی به گونه ای فراهم شود تا همه بتوانند مطابق با عرف و احترام به فرهنگ اسلامی از محیط دریا و فضای ساحل استفاده کنند.

سپس ماحوزی اظهار کرد: اکنون که در هفته کتاب هستیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این هفته را با عنوان «ایران کتاب می خواند» نام گذاری نموده است.

وی در ادامه از اجرای ٥٧ برنامه فرهنگی با موضوع کتابخوانی در سراسر استان و نیز برپایی نمایشگاه کتاب در تاریخ ٢٤ آذر ماه با هدف ارتقاء سرانه مطالعه، خبر داد و افزود: کاندید شدن بوشهر در مقام های دوم و سوم در دو سال پیاپی، نشان از روحیه فرهنگ دوستی مردم استان بوشهر می باشد و امیدوارم امسال بوشهر به عنوان پایتخت کتاب برگزیده شود.

وی از آغاز فعالیت باشگاه های کتابخوانی در سطح استان خبر داد و افزود: قرآن برترین کتاب است و اسلام به عنوان دین اندیشه و معرفت، پرچمدار کتاب و کتابخوانی در زندگی است.  

در ادامه نماینده فقیه در استان با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه، تصریح کرد: از تمامی دستگاه ها درخواست می نمایم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهایت همکاری را داشته باشند تا امسال بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در کشور برگزیده شود. وی افزود: از نهادهایی که در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و نیز تلاش برای انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب گام برمی دارند قدردانی خواهد شد.

سپس فرهی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر، در خصوص اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و ضرورت آموزش در راستای کاهش وقوع جرایم صحبت کرد.

در پایان آیت الله صفایی درباره اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، گفت: مشاوره امری ضروری است که بایستی به عنوان یکی از اصول مهم فرهنگ عمومی مطرح شود و لازم است سازمان صدا و سیما به عنوان بهترین رسانه برای اشاعه این فرهنگ، نقش مهمی را ایفا کند./846/102/ب2

ارسال نظرات