۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۶۲۰۵۰
رییس مؤسسه دینی خانه خورشید مطرح کرد؛

تهذیب و اخلاق جدای از آموزش معنا ندارد/ آیت الله اعرافی نگاه تحولی دارد

حجت الاسلام وافی گفت: ما از گذشته این پیشنهاد را دادیم که جامعه المصطفی، تبدیل به معاونت بین الملل و دفتر تبلیغات نیز تبدیل به معاونت تبلیغ حوزه شود و حتی اعتقاد داریم که معاونت تهذیب باید به مجموعه های حوزوی واگذار شود.
حجت الاسلام وافی

حجت الاسلام مرتضی وافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تغییر در مدیریت حوزه های علمیه، حضور آیت الله اعرافی را در رأس این نهاد بزرگ مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مورد آیت الله اعرافی چند نکته قابل توجه است؛ نخست اینکه ایشان انسان روشنی است و دوم آنکه فردی اهل قلم است و سوم آنکه در جایگاه خوبی قرار دارد و به دلیل نگاه تحولی که به حوزه دارد توجه خوبی به ایشان شده است.

رییس مؤسسه دینی خانه خورشید افزود: ما هرگز گمان نمی کردیم ایشان به این سرعت در بیوت مراجع و بزرگان مطرح شود و سخنانشان مورد توجه قرار بگیرد ولی می‌بینیم به دلیل موفقیت هایی که ایشان داشته در همین مدت نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است چراکه ایشان فردی فرهنگی است و می تواند به کمک حوزه و حوزویان بیاید.

وی با تأکید بر اینکه حضور آیت الله اعرافی در رأس دونهاد بزرگ ایشان را از فعالیت گسترده باز نمی دارد، عنوان داشت: البته برای کار بهتر باید یک تلفیق کلی در حوزه علمیه صورت بگیرد؛ به عنوان نمونه بنده معتقدم نباید معاونت بین الملل حوزه از جامعة المصطفی جدا باشد و یا دفتر تبلیغات از معاونت تبلیغ فاصله بگیرد.

حجت الاسلام وافی ادامه داد: ما از گذشته این پیشنهاد را دادیم که جامعة المصطفی، تبدیل به معاونت بین الملل و دفتر تبلیغات نیز مبدل به معاونت تبلیغ حوزه شود و حتی اعتقاد داریم که معاونت تهذیب باید به موسسات مردم نهاد و مجموعه های حوزوی واگذار شود، چرا که در واقع ما معاونت تهذیب نداریم.

وی با بیان اینکه معاونت تهذیب می‌تواند در معاونت آموزش تلفیق شود، تصریح کرد: در همین معاونت تهذیب مسائل اخلاقی، قرآنی و آموزشی مطرح می شود؛ حال من سؤال می کنم چرا آموزش قرآن یا اخلاق باید از دروس صرف و نحو و فقه و اصول جدا باشد؟ مگر نباید این دو نیز تحت معاونت آموزش قرار بگیرد؟

رییس مؤسسه دینی خانه خورشید در پایان بیان داشت: البته درس های اخلاق لازم است ولی به عقیده من مرکز مدیریت باید تنها اساتید اخلاق را معرفی کند، چراکه وقتی طلبه فهمید فلان انسان استادی بزرگ است، خودش دنبال وی می‌رود./1330/ 302/ع

ارسال نظرات