۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۲۰۵۴

خبرهای کوتاه از صداوسیمای خراسان رضوی

اعلام ویژه برنامه های اربعین حسینی، پخش مستند زندگی آیت الله جوادآقا تهرانی و برگزاری کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی عناوین مهمترین خبرهای صدا و سیمای خراسان رضوی است.
صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، همزمان با فرارسيدن اربعين حسيني و ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران باوفاي ايشان  صدا وسیمای خراسان رضوی با توليد و پخش ويژه برنامه هايي مناسب اين ايام،  همراه با مخاطبان عزادار به سوگ مي نشيند.

 اربعین حسینی در صدای خراسان رضوی

 شبکه استانی صدای خراسان رضوی در برنامه های «راویان عاشورا» به تهیه کنندگی حسین عابدی(یکشنبه ساعت9تا 11) «چشم به راه »به تهیه کنندگی طیبه تناکی  (جمعه ساعت 30/7) « در همسایگی بهشت» به تهیه کنندگی سید ضیا علوی و مهدی میری مقدم (یکشنبه ساعت 21) «آسمان بارانی است»زنده از استودیوی حرم  به تهیه کنندگی سید ضیا علوی (شب و شام اربعین ساعت 20 تا 22)« همنوای نینوا» (یکشنبه ساعت 30/6) با تكريم شهادت سالار شهيدان (ع)و  افزايش آگاهي نسبت به قيام عظيم عاشورا و زنده نگاه داشتن اين قيام و بررسي آثار و ابعاد معنوي قیام، توجه به جنبه هاي حماسی این قیام و فضايل معنوي حماسه عاشورا، افزايش آگاهي مخاطبان نسبت به آموزه هاي قرآن و انديشه اهل بيت (ع)، تلاش براي گسترش فضايل اخلاقي و معنوي در ميان مخاطبان، نشان دادن پياده روي در ايام اربعين حسيني به عنوان نماد وحدت و همدلي شيعيان با توجه به حركت ميليوني زائران امام حسين (ع) ، گزارشهاي مستند و كارشناسي برای تبيين فرهنگ پياده روي در ايام اربعين حسيني(ع) ونشان دادن  اين ظرفيت معنوي ، گزارش از عزاداری های سطح  شهر و شهرستان های استان، پوشش برنامه ها و مراسم  عزاداری ها از حرم مطهر رضوی ، ارتباط با زائران پیاده  و کربلای معلا  ، ارتباط با مراکز استان ها و شبکه های سراسری ،پخش سخنرانی های ویزه با موضوع اربعین  و حضور كارشناسان  مذهبي برجسته کشوری به این مناسبت می پردازند .

اربعین حسینی در سیمای خراسان رضوی

 شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز با برنامه های« مرثیه آفتاب» و «حریم آزادگی»به تهیه کنندگی کاظمیان پور و قطمیری این مناسبت را از استودیوی حرم و مرکز  پوشش میدهند .

 ارتباط با حرم مطهر رضوی  و انعکاس  برنامه ها ی رواق های مختلف و عزاداری های سطح شهر  و شهرستان های  استان ، پخش نغمات آیینی و نوحه خوانی ،  تبيين فرهنگ پياده روي در ايام اربعين حسيني(ع)،ارتباط با کربلای معلا و مراکز استان ها  و شبکه های سراسری،  بررسی موضوع اربعين و جايگاه آن در زنده نگاه داشتن ياد و خاطره حماسه حسيني و شهداي كربلا، جايگاه زيارت اربعين در معارف شيعي، اهميت، ابعاد و اثرات پياده روي اربعين  به ويژه با توجه به شرايط روز  و... از جمله مواردی است که در این برنامه ها به آن پرداخته می شود . ضمن اینکه سایر برنامه های شبکه نیز  به این مناسبت میپردازند .

همچنین قطعه موسیقی« محرم » به خوانندگی  سجاد تاجیک، ترانه سرا یی عاطفه حبیبی، آهنگسازی و تنظیم  علی رضا هاشمی  به مدت 4 دقیقه  با موضوع اربعین  در واحد شعر و موسیقی صدا وسیمای خراسان رضوی برای این مناسبت تهیه شده است

زندگي «ميرزا جواد آقاتهراني» درمستند «ج تهرانی»

مستند بازسازی  «ج تهرانی» نگرشي به زندگي علمي، اجتماعي و مبارزات «آيت ا... ميرزا جواد آقاتهراني» از علماي برجسته مشهد  و از بزرگان علم کلام و اخلاق در خراسان   با   تخلص ج تهرانی دارد.  این مستند  در سيماي خراسان رضوي و  در 3 قسمت 30 دقيقه اي توليد شده است.

ميرزا جواد آقا تهراني از عالمان برجسته شيعه بود که علاوه بر تدريس و تأليفات علمى، در عرصه عملي نيز به حمايت از انقلاب اسلامي پرداخت و پس از پيروزى انقلاب اسلامى همواره از چهره هاى حامى انقلاب بود؛ حمايت اين عالم از انقلاب تا آنجا پيش رفت که در دوران جنگ تحميلي لباس رزم به تن کرد و همراه با رزمندگان دفاع مقدس در عمليات متعددي حضور يافت.

اين مستند قصد دارد بخشي از زواياي پنهان شخصيتي اين عالم رباني را که با حضور در جبهه هاي حق عليه باطل در طول دوران 8 سال دفاع مقدس رقم خورده است، معرفي کند. براي دستيابي به اطلاعات مستند از شخصيت اين عالم رباني، نزديک به 20 ماه کار تحقيقاتي، با بهره مندي از گروهي مجرب در دستور کار قرار گرفت که به ساخت مستندي 90 دقيقه اي منجر شد همچنین در این مستند حرف هاي نزديکان، شاگردان و هم عصران آن مرحوم درباره اين شخصيت فرزانه را به تصوير مي کشد.

 همچنین در این مستند نقش میرزا در انقلاب مشهد و خراسان که نقشی جدی و پررنگ بوده است ، بررسی میشود،به ویژه که حجت بر بخش عمده ای از بازاریان خراسان با حرف ایشان تمام می شود.

مستند« ج تهرانی»  روزهای 16 ، 17 و 18 آبان از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش می شود.

کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی در صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار شد

سرهنگ جهان شیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی  در   کارگاه آسیب شناسی فضای مجازی و شبکه های مجازی با طرح موضو عات  فرصت هاو تهدید ها، باید ها  و نباید ها، مدیریت فضای سایبر در خانواده  و....  که  با حضور معاونان، مدیران و همکاران  مرکز برگزار شد،  ویژگی های  فضای سایبر  را   فرامرزی بودن ونداشتن جغرافیا ،  وابسته نبودن به زمان، دسترسی آسان به آخرین اطلاعات ، داشتن تنوع و جذابیت،  برخورداری از آزادی  اطلاعات و ارتباطات ، پنهان ماندن هو  یت ، سریع و ارزان بودن ، نبودن امنیت در فضای تکنولوژی، سرعت انتشار اطلاعات و..... عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه  مدیریت فضای سایبر در خانواده  و در مجموع  آسیب ها  و تهدید های این بستر در حوزه های مختلف  می تواند تبدیل به فرصت های  سودمند شود ،  علل حضور و انگیزه کاربران در شبکه   های اجتماعی  را دیده شدن ، جزیی از وب بودن ،  مشارکت ، تولید  کننده محتوا به جای مصرف کننده صرف ، ارتباط  از طریق به اشتراک گذاشتن منافع، کمک کردن از نظریه های دیگران برای بهبود ، استفاده از فضای موجود در پایگاه  گسترش محیط جدید  و استفاده از فایل های دیگران  و... بیان کرد.

 جهان شیری  اعتیاد مجازی، گسترش روابط ناسالم،  شکستن قبح مسائل  و حریم های خانوادگی، رواج دوستی ها  و ازدواج های  اینترنتی ، ایجاد شبهه در عقاید افراد،  ایجاد سردرگمی  در نوجوانان و جوانان ، کم رنگ شدن ارز ش های دینی و.... را از عمده آسیب ها و تهدید های شبکه های اجتماعی دانست  که به دنبال خود افزایش جرائم اینترنتی  را به همرا ه دارد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی  ضمن  اشاره  به  ضعف های امنیتی شبکه های اجتماعی  و  تاثیر گذاری این  شبکه های  در   حوزه های اقتصادی، امنیتی ، فناورانه، روانی و بهداشتی ،  اجتماعی ، سیاسی و امنیتی ، فرهنگی و اخلاقی و دینی  ضرورت حمایت رسانه ملی از اینترنت ملی  و فرهنگ سازی در این زمینه را اجتناب  ناپذیر دانست .

برگزاری نشست مدیران استانی باشگاه خبرنگاران جوان در مشهد با معاون سازمان صدا و سیما

معاون سیاسی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر اهمیت باشگاه خبرنگاران جوان در تربیت نیروهای جوان تاکید کرد و گفت: هم اکنون سرعت تحولات جهان بسیار بالاست و باید با استفاده از ساختارهای نوآورانه خبری از تکنیک‌های نوین و بروز خبری استفاده کرد.

مجید آخوندی افزود: محتوای خبری باید برپایه استدلال و عقل باشد که پایه و اساس آن تحقیق است.

مدیر کلّ اخبار استان‌های خبرگزاری صدا و سیما نیز در این جلسه گفت: باشگاه خبرنگاران در برهه‌ای از زمان دچار آسیب شد اما هم اکنون در حال تدوین ساختار جدیدی برای آن هستیم.

سید داوود موسوی افزود: بیشتر نیروهای مشغول به خدمت در خبرگزاری صدا و سیما در باشگاه خبرنگاران جوان آموزش دیده اند.

محسن نصرپور مدیر کلّ صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مالی باشگاه خبرنگاران جوان نگاه ویژه تر سازمان صدا و سیما به این مجموعه جوان را خواستار شد.

در این نشست که با حضور شهردار مشهد و مدیر کلّ صدا و سیمای خراسان رضوی در هتل جواد مشهد و در جوار حرم مطهّر رضوی برگزار شد مدیران استانی باشگاه‌های خبرنگاران جوان به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود در این مجموعه جوان محور پرداختند.

هم اکنون باشگاه خبرنگاران جوان در 31 استان و با حضور 450 خبرنگار در سطح کشور نقش بسیار مهمی در اطّلاع رسانی و فعّالیت‌های خبری در کشور دارد.

تولیدات مستند در خبر باید تقویت شود

مجید اخوندی، معاون سیاسی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درنشستی با مدیران  صدا و سیمای خراسان رضوی، حرکت به سمت افزایش تولیدات مستند خبری را در فرایند پردازش موضوعات جذاب،   بسیار موثر ارزیابی و تاکید کرد : بهره مندی از توان و دانش همکاران در راستای تولیدات خبر اعم از گزارشهای تصویری و  خبر مکتوب مطالبه امروز رسانه است.

مجتبی ستوده نیا مدیر باشگاه خبرنگاران جوان رسانه ملی در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان مشهد و  با حضور دراین نشست ،گفت : خیرنگاران جوان باید به دانش تو لیدات مستند مجهز شوند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت خبرنگاران جوان در تولید گزارشهای خبری با سوژه های ناب و مناسبتی نظیر زیارت اولی ها و رای اولیها تاکید کرد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز رویکرد رسانه استانی را تولید ات وزین در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و افزود : علیرغم کمبود امکانات فنی که در مرکز حاکم است ، حداکثر بهره برداری از توان موجود در دستور کار صدا و سیمای خراسان رضوی است.

محسن نصر پور تعامل مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان استان  با رسانه استانی را در راستای ارتقای میزان تولیدات کمی و کیفی مرکز  وبهره مندی از نیروهای جوان  دانست و گفت : پشتیبانی فنی و تقویت سازو کارهای حمایتی از باشگاه خبرنگاران جوان استان قطعا در افزایش توان و دانش تولیدات ، به ویژه در قالب مستند ، بسیار موثر و کارگشا خواهد بود./930/203/ب2

ارسال نظرات