۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۰۵۹
نماینده ستاد اربعین مازندران در عراق:

راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی است

نماینده ستاد هماهنگی اربعین حسینی مازندران با بیان این که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی است، گفت: وحدت اسلامی می تواند زمینه ساز تقویت دین مبین اسلام شود.
پیاده روی اربعین

حسین حاجی، نماینده ستاد هماهنگی اربعین حسینی مازندران در عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از فعالیت 10 موکب رسمی استان مازندران در کشور عراق خبر داد و گفت: این موکبها به منظور خدمت رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی برپا شده است.

وی تصریح کرد: ستاد مردمی خادمان کربلای استان مازندران با 10 موکب رسمی و 2 موکب فرعی در حال خدمت رسانی به عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان است.

حاجی اظهار داشت: موکبهای استان مازندران با در اختیار داشتن توانمندیها و براساس وظایف ابلاغی در حال پذیرایی و خدمت رسانی است که امیدواریم این کار به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است صورت گیرد.

وی افزود: فعالیت موکبهای استان مازندران بر اساس توانمندی خادمان ستاد مردمی که در گزینش مورد ارزیابی قرار گرفتند مشغول فعالیت و تلاش برای خدمت رسانیبه زائران سرور و سالار شهیدان هستند.

نماینده ستاد هماهنگی اربعین حسینی مازندران از بر ضرورت فعالیتهای شایسته برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: تا به امروز روند رضایت بخشی را در فعالیتها شاهد هستیم که امیدواریم استمرار داشته باشد.

حاجی با بیان این که تعامل در بخش خدمت رسانی زائران حسینی سبب وحدت اسلامی می شود، ادامه داد: تعامل در این مسیر که سیل خروشان جهانیان را در برداشته می تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

وی با بیان این که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی است، گفت: وحدت اسلامی می تواند زمینه ساز تقویت دین مبین اسلام شود.

نماینده ستاد هماهنگی اربعین حسینی مازندران تصریح کرد: تا به امروز در این 10 موکب توانستیم 3 وعده غذایی، برنامه های فرهنگی و مذهبی و اسکان زائران را با توجه به نیاز زائران داشته باشیم.

حاجی اظهار داشت: امیدواریم در روزهای باقیمانده این روند خدمت رسانی به نحوی شایسته استمرار داشته باشد تا بتوانیم زمینه های بهره گیری لازم برای زائران حسینی را در ایام نورانی فراهم کنیم.

وی گفت: رضایتمندی موکب داران امام حسین(ع) از عمود 72 و 469 که در کنار اسکان و تغذیه 3 وعده غذایی، با برگزاری هیات مذهبی و امور تبلیغی و اهمیت به برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان می تواند سرفصل الگو برداری صحیح باشد.

حاجی تصریح کرد: انجام فعالیتهای فرهنگی تبلیغی اثرگذاری ارزنده و شایسته ای دارد که می تواند بازخوردها و دستاوردهای خوبی را با خود همراه داشته باشد که نیاز می رود به آن توجه شود.

توجه ویژه به فعالیتهای فرهنگی در موکبهای پذیرایی از زائران حسینی

سید هادی حسینی، مدیر ستاد مردمی خادمان کربلا مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که فعالیتهای این ستاد در دو موکب عمود 72 و 469 (موکب شباب المقاومه) صورت می گیرد، افزود: از ظرفیت 75 خادم برادر و خواهر در امور تخصصی فرهنگی، آشپزی، نانوایی، تاسیسات، لوله کشی، برقکار، پزشک و پرستار استفاده می کنیم.

وی اظهار داشت: روزانه 1800 پرس غذا در هر وعده و در مجموع روزی 5400 پذیرایی غذا از زائران اربعین حسینی صورت می گیرد.

حسینی افزود: درمانگاهی مجهز با 2 پزشک و 3 پرستار داریم که با 300 بیمار به صورت میانگین روزانه مشغول خدمت رسانی و تلاش برای بهبود وضعیت و مداوای بیماران هستند.

مدیر ستاد مردمی خادمان کربلا مازندران تصریح کرد: ماساژ زائران حسینی و اهدای چای ایرانی و عراقی در موکبها صورت می گیرد که تلاش داریم فعالیتهای خود را به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است صورت دهیم.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی، هیأت عزاداری و سخنرانی از جمله فعالیتهای اولویت داری است که مورد توجه ویژه در اقدامات این ستاد قرار گرفته است./1314/302/ب2

ارسال نظرات