۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۰۷۸

اخبار کوتاه حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

اعتکاف علمی طلاب خواهر حوزه علمیه الزهرا بوشهر، تقدیر معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور از معاون پژوهش استان بوشهر، برگزاری دوره «مهارت‌های پاسخ گویی به شبهات دینی» ویژه طلاب خواهر برازجان از جمله اخبار کوتاه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.
حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، کارگاه آموزش نرم افزارهای نور توسط دکتر صدیقه مهدویان پور استاد داور و راهنما در مدرسه علمیه حضرت رقیه «سلام الله علیها» برازجان برگزار شد.

این کارگاه  با حضور طلاب شاغل به تحصیل و در حال پایان نامه برگزار شد که در ابتدا هر یک از نرم افزارهای نور را معرفی و سپس شیوه ی نصب و استفاده از نرم افزارها را آموزش داده شد.

هدف از برگزاری کارگاه آموزش و استفاده موثر طلاب از نرم افزار و شیوه بکارگیری آن در مقاله و تحقیقات پایانی بود.

اعتکاف علمی طلاب خواهر حوزه علمیه الزهرا بوشهر

به همت معاونت آموزش و همکاری معاونت فرهنگی الزهرا(س) بوشهر اقدام به برگزاری اعتکاف علمی یک روزه برگزار شد.

این اعتکاف یک روز در ابتدا دو نفر از اساتید به صورت عملی شیوه ی صحیح مباحثه کردن را آموزش  و موارد لازم ره در خصوص این موضوع بیان کردند.

در ادامه طلاب با تشکیل گروه های 3الی4 نفره به مباحثه دروس پرداختند. این برنامه با نظارت مدیریت مدرسه و معاونت آموزش برگزار شد و تا ساعت15 ادامه داشت.

اساتید مدرسه در بین گروه های مباحثه بسیار موثر و فعالی داشتند  و اعتکاف در قالب اردوی تفریحی موجب انس و الفت بیشتر میان طلاب گردید که با استقبال بسیار زیاد طلاب مواجه شد.

تقدیر معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور از معاون پژوهش استان بوشهر

حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور به دلیل برگزاری شایسته ی نخستین دوره جشنواره علامه حلی استان بوشهر، از زهرا صداقت معاون پژوهش حوزه علمیه خوهران استان بوشهر تقدیر و تشکر کرد.

در این تقدیر نامه آمده است: اینک که در سایه الطاف ربانی و عنایات خاصه صاحب الزمان(عج) نخستین دوره جشنواره علامه حلی استان بوشهر در سال تحصیلی 95 -1394 با حضور چشمگیر خواهران طلبه و موفقیت در کسب رتبه های استانی همراه بوده، لازم است مراتب سپاس و قدردانی خود را از زحمات ارزشمند همکاران استانی و سرکارعالی تقدیم دارم.

این تقدیرنامه می افزاید: بی تردید، در پرتو برنامه ریزی و هدایت مسئولین، در آینده ی نزدیک شاهد ارتقای سطح کیفی و نهادیه سازی فعالیت های علمی، پژوهشی در آن استان خواهیم بود و پژوهشگران بیش از گذشته در عرصه های علمی خواهند درخشید.

دوره «مهارت‌های پاسخ گویی به شبهات دینی» ویژه طلاب خواهر برازجان برگزار شد

دوره «مهارت‌های پاسخ گویی به شبهات دینی» ویژه طلاب مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان به مدت بیست جلسه یکساعته در ماه محرم و صفر برگزار شد.

در این دوره حجت الاسلام منصوری روش‌های پاسخگویی به شبهات پرداخت را به طلاب خواهر علاقهمند را آموزش داد.

حجت الاسلام منصوری ضمن بیان اهمیت پاسخگویی صحیح و ارزش پاسخ دادن به شبهه، احادیث و آیاتی مبنی بر رسالت آموختن و آموزش مطرح نموده و اصول کلی پاسخگویی از جمله داشتن تخصص، دانش و نحوه برخورد با شبهه و شبهه زده را یادآور کرد.

وی با توجه به دیگر جنبه‌ها مثل احترام به دیگر تخصص‌ها گفت: حیاء داشتن در پاسخ دادن و مانند قرآن عمل نمودن را از جمله شرایط پاسخ گویی دانستند.

حجت الاسلام منصوری خاطر نشان کرد: در رفع شبهه به عدم تایید مخاطب و اینکه تنها نباید متقاعد کردن مخاطب هدف باشد، فهم سوال، تفاوت بین دلیل و مدعا، منشأ شکل گیری سوال، مدیریت بحث، تقوا در پاسخگویی، عدم استفاده از واژه‌های نخ‌نما و از همه مهم تر دفاع از دین به جای دفاع از هویت صنفی از دیگر مباحث این نشست بود.

در جلسه پایانی این دوره طلاب خواهر سوالات خود را مطرح و حجت الاسلام منصوری به سوالات پاسخ داد./846/303/ب2

ارسال نظرات