۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۲۱۰۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مراقب نفوذ افکار انحرافی و ضد انقلاب باشیم/ مؤمن هیچ گاه به غرب و ‌آمریکا تکیه نمی کند

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی مقابله با افکار انحرافی و تکفیری را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد افکار تکفیری، انحرافی و ضد انقلاب نفوذ کنند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر استان کردستان گفت: یکی از مزایای قرآن مجید این است که لازم نیست انسان همه را عملی کند تا سعادتمند شود بلکه گاهی عمل به یک آیه انسان را سعادتمند می کند.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره انفال افزود: 5 صفت در این آیات بیان شده که از انسان یک مؤمن حقیقی می سازد، نخستین صفت این است که وقتی نام خدا برده می شود حالتی در مؤمن به وجود آید و احساس مسؤولیت و قدرت کند و از کارهای خلاف بترسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی آیات قرآن خوانده می شود ایمان مؤمنان افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: این مسأله صفت دوم مؤمنان است، این نشان می دهد که قرآن کتابی به تمام معنا تربیتی است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید هیچ انسانی کنار قرآن نمی نشیند مگر این که چیزی از او کم یه به آن اضافه شود، آنچه اضافه می شود هدایت و آنچه که کم می شود گمراهی است؛ سومین صفت این است که مؤمنان فقط بر خداوند توکل و تکیه دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مؤمنان نباید به آمریکا، اروپا و جاهای دیگر تکیه کنند، ابراز داشت: انسان مؤمن فقط به خدا توکل می کند و به قدرت و زور خود تکیه ندارد؛ صفت دیگر برپاداشتن نماز است و این برپا داشتن نماز با حضور قلب است.

وی عنوان کرد: از دیگر ویژگی های مؤمنان انفاق از روزی های خداوند است، اگر انسان آبرویی دارد باید در مسیر آشتی دادن و صلح بین دیگران استفاده کند، اگر قدرتی دارد نباید اجازه دهد که ظالم به مظلومی ظلم کند، اگر مقامی دارد باید در مسیر راه اندازی کار مردم استفاده کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وضع کردستان وضعی خاص است و اجرا و پیگیری برنامه های دینی در آنجا جهاد فی سبیل الله است، امواج تکفیری می خواهد کردستان را تهدید کند البته مسؤولان بیدار هستند؛ نباید اجازه داد افکار تکفیری، انحرافی و  ضد انقلاب نفوذ کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات