۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۲۱۰۸
سردار نقدی خبر داد؛

ایجاد 230 هزار شغل از سوی بسیج بدون تحمیل بودجه به دولت

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تعامل بسیج با حوزه گفت: در دو سال گذشته 230 هزار شغل بدون یک ریال تحمیل بودجه از سوی بسیج ایجاد شده است.
دیدار سردار نقدی با مراجع و علما در قم دیدار سردار نقدی با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جهانی شدن حرکت بسیج گفت: در عراق، لبنان و سوریه نیز بسیج تشکیل شده است.

وی افزود: حلقه های صالحین در پایگاه های تشکیل شده است و مربی ها فعالیت دارند، 344 حلقه داریم که اقشار گوناگون حضور دارند و برخی از آن ها تخصصی است، متناسب با حلقه ها و مخاطبان محتوا و کتاب تولید شده است؛ حتی برای گروه های اهل سنت هم کتاب هایی تهیه شده است.

سردار نقدی با اشاره به کارها و فعالیت های فرهنگی بسیج اظهار داشت: بازی های رایانه ای و حضور جدی در فضای مجازی از جمله برنامه ها است، شبکه مستقل اینترنتی داریم که به 40 هزار نقطه متصل است، کارها و برنامه های بسیار عظیمی انجام شده و در حل انجام است.

وی ادامه داد: امسال زائران راهیان نوز به 6 میلیون نفر رسیده است و در قدم گاه های شهدا مسیر زندگی بسیار از افراد تغییر کرده است، برکات بسیج در عرصه فرهنگی بسیار است و نزدیک به 300 عنوان کتاب تولید کرده ایم، همچنین یک و نیم میلیون آرشیو عکس دفاع مقدس داریم که در حال ساماندهی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه دستگاه ها به فرمان اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ابتدا که فرمان صادر شد شروع به مشورت کردیم که چه کارهایی می توان انجام داد و بعد از یک سال به راهکارها رسیدیم.

وی عنوان کرد: الان مد شده که هرکاری انجام می دهند می گویند در راستای اقتصاد مقاومتی است، در دولت قبل راهکارها را ارائه کردیم اما توفیق نداشتند که آن ها را عملی کنند، راهکارها به این دولت هم ارائه شد اما گرفتار دیوان سالاری خود هستند اما ما کار را آغاز کردیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: بر اساس تلاش ها 50 کتاب درباره محصولات کشاوری نشوته شده تا فعالیت های کشاورزی علمی شوند و بازدهی بهتر و بیشتری داشته باشد، این کتاب ها تأیید وزارت جهاد کشاورزی را هم دارد.

وی اضافه کرد: این کار علمی کردن کشاوری است و با انتقال دانش به کشاورزان می توانیم توفیقات بهتری داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی همین است، با این روش ها ظرف 7 تا 10 سال می توانیم برداشت را به بیش از دو برابر برسانیم که اگر دولت کمک کند این مدت به 3 سال می رسد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تعامل بسیج با حوزه گفت: در تعامل با حوزه کتاب فقه و اخلاق کشاورزی نوشته شده و سعی داریم که برای همه اقشار چنین برنامه ای باشد، در دو سال گذشته 230 هزار شغل بدون یک ریال تحمیل بودجه از سوی بسیج ایجاد شده است؛ 156 گروه جهادی در عرصه صنایع فعال شده اند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات