۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۲۱۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اربعین تجلی ظهور و مانور قدرت شیعه در جهان است

حجت الاسلام حدادپور جهرمی با بیان این که در حماسه عظیم اربعین حسینی دل ها به هم نزدیک شده و همه مرزبندی ها فرو می ریزد، گفت: اربعین، تجلی ظهور و مانور قدرت شیعه در جهان است.
حجت الاسلام حدادپور

حجت الاسلام محمدرضا حدادپور جهرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین یک تجلی از ظهور است؛ کربلا و اربعین را هم می شود از منظر دینی و آیینی، هم از منظر تمدن سازی و هم از نظرگاه تمهید برای ظهور دید.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: به این دلیل تجلی ظهور را در اربعین می توان دید که صمیمیت ها، یکی شدن دل ها و نگاه ها، فرو ریختن مرزها، پذیرش و تحمل سخت ترین دشواری ها با تکیه بر باورها در این حماسه عظیم متجلی است.

وی ادامه داد: همه زائران در یک جهت حرکت می کنند؛ کوچک و بزرگ، پیر و جوان، سیاه و سفید و ثروتمند و فقیر و همه این مرز بندی ها فرو می ریزد که این یک تجلی از ظهور است.

حجت الاسلام حدادپور جهرمی با بیان این که امام حسین(ع) یک استثنا  است، افزود: استثنا از این جهت که تربت و زیارت ایشان متفاوت است؛ زیارت اربعین فقط مختص ایشان است و سایر ائمه(ع) زیارت اربعین ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه شیخ جعفر شوشتری در کتاب «خصائص الحسینیه» ویژگی هایی برای امام حسین(ع) ذکر می کند که حتی پیامبر اسلام(ص) هم ندارند.

پژوهشگر و نویسنده کتاب‌های دینی گفت: فقط یک اربعین داریم و آن هم به خاطر موقعیتی است که کربلا، عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) دارد؛ چون ایشان یک الگو و اسوه برای تمام تاریخ است.

وی ادامه داد: سالار شهیدان الگویی برای همیشه بشریت و پشتوانه احیای دین است؛ اگر امام حسین(ع) نبود امروز نشانی از دین رسول خدا(ص) نبود؛ به همین دلیل است که تأکید می کنم امام حسین(ع) استثنا است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در اهمیت اربعین همین بس که یکی از نشانه های ایمان است؛ این گفته براساس روایت مشهوری از امام حسن عسکری(ع) است که می فرمایند مؤمن پنج نشانه دارد که یکی از آنها زیارت اربعین است.

وی در پایان تصریح کرد: این حدیث از امام حسن عسکری(ع) بیانگر این مهم است که اربعین جایگاه بسیار مهمی دارد. در واقع ایشان می خواهد مانور قدرت شیعی را در اربعین به رخ جهانیان بکشد./840/ 302/ع

ارسال نظرات