۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۶۲۱۹۷
حجت الاسلام ماندگاري:

خدمتگزاري براي امام حسين به ميزان گذشت در زندگی است

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا گفت: از زيباترين شعارهايي که در باب اربعين حسيني مي توان مطرح کرد اين است که به هر ميزان که در زندگي گذشت داشته باشيم يار و خدمتگزار امام حسين(ع) خواهيم بود.
حجت الاسلام محمدمهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدمهدي ماندگاري پنجشنبه شب در سوگواره بصيرت حسيني ويژه ماه صفر حرم امامزاده هلال بن علي(ع) آران و بيدگل، گفت: امام حسين(ع) خيلي به خدا نزديک شد چون از هر چه داشت گذشت، پس امکان ندارد امام ما، امام گذشت و مهرباني باشد اما ما به عنوان پيروان او  اهل گذشت نباشيم.

وي افزود: زيبايي گذشت در واقعه کربلا در اين بود که همه شهدا پيش از اينکه امامشان آسيب ببيند از جانشان گذشتند و در راه امام شهيد شدند در صورتي که بر اساس روايات و مستندات تاريخي بيش از 10 هزار نفر در سال هاي پس از واقعه كربلا، در قيام توابين، قيام مختار و ديگر وقايع آن زمان به شهادت رسيدند اما هيچ کدام اجر و مرتبه شهداي کربلا را نداشتند.

حجت الاسلام ماندگاري به رابطه عاطفي حضرت زينب(س)، علي اکبر(ع) و اهل حرم با امام حسين(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اين ها نمونه هايي است که امام بخاطر خدا از آن ها گذشت، در عصر حاضر هم شهداي دفاع مقدس به پيروي از ائمه از جان و مال خود و علايق دنيا گذشتند و به عرش الهي رسيدند.

وي در ادامه به آيه 24 سوره توبه اشاره کرد و افزود: خداوند در اين آيه اتمام حجت مي کند که اگر پدران و فرزندان و برادران و همسر و اموال در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوب تر است، خداوند عذابش را نازل و هدايتش را از نافرمانبردار سلب خواهد کرد.

حجت الاسلام ماندگاري در ادامه به تبيين محور هاي گذشت پرداخت و افزود: گذشت از گناه، گذشت از خطاي ديگران، گذشت از عزيزان و گذشت از جان، چهار محور اساسي گذشت است که بدون آن نمي توانيم هم خيمه امام حسين(ع) و همراه با امام زمان(عج) باشيم.

اين استاد اخلاق حوزه در توضيح گذشت از گناه گفت: جاده گناه با جاده امام حسين(ع) در مقابل هم است و اگر يک قدم در جاده گناه حرکت کنيم، دو قدم از امام دور شده ايم، چرا که بايد يک قدم جاده گناه را جبران و يک قدم جاده حسين(ع) را بپيماييم.

حجت الاسلام ماندگاري با اشاره به اينکه گناه ارزان، فراوان و آسان است و شيطان نيز آن را تزيين مي کند، خاطر نشان کرد: برخي شفاعت امام حسين(ع) را توجيهي بر گناه خود مي دانند در حالي که لطف و شفاعت امام شامل کساني مي شود که گناهشان از روي جهالت باشد نه اينکه با علم گناه کنند و به دنبال شفاعت هم باشند.

وي افزود: سياست شيطان براي گناه، گام به گام است و اين يکي از تعبيرات قرآني، خطوات شيطان است و بر مبناي آن هرگاه گامي موفقيت آميز برداشته شود، ضمن تثبيت موقعيت، گام بعدي برداشته مي شود.

شايان ذکر است، سوگواره بصيرت عاشورايي ويژه ماه صفر از 18 آبان ماه در شبستان آيت الله عاملي حرم مطهر امامزاده محمدهلال بن علي(ع) آغاز شده و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت./1307/202/ب2

ارسال نظرات