۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۲۲۰۰
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

محبت اهل بیت و امید به خدای متعال بالاترین سرمایه های معنوی/ ناامیدی بزرگترین گناه است

حجت الاسلام عرفان در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران به تبیین سرمایه های مادی و معنوی انسان پرداخت و گفت: عقل، علم، ایمان به خدای متعال و قیامت، محبت اهل بیت(ع) و امید داشتن به خداوند از بالاترین سرمایه های معنوی انسان است.
حجت الاسلام حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عرفان در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با اشاره به سرمایه های مادی و معنوی، گفت: یکی از سرمایه های معنوی عقل است و هیچ سرمایه ای از عقل استوارتر نیست.

سخنران مقدس جمکران اظهار داشت: علم، صبر، ایمان و اعتقاد به خدای متعال و قیامت، محبت اهل بیت(ع) و امید داشتن به خدای متعال از سرمایه های معنوی است که در دعای کمیل هم به امید اشاره شده است.

وی با تأکید بر این که مؤمنان امیدشان فقط به خدای متعال است، ابراز داشت: نوعی از ناامیدی مقدس در اسلام وجود دارد و آن نا امیدی در جایی است که انسان امیدی به مردم نداشته باشد؛ این ناامیدی باعث آزادی افراد است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که ناامیدی فرد به ثروت های مردم، عزتمندی همراه دارد؛ اگر فردی امیدش فقط به خدای متعال باشد، حاجاتش برآورده می شود.

وی افزود: ناامیدی از خدای متعال از بزرگترین گناهان است؛ برخی از خداوند حاجاتی دارند اما در دلشان تردید وجود دارد که آیا حاجاتشان مستجاب می شود یا خیر و این تردید بزرگترین گناهان است.

حجت الاسلام عرفان تأکید کرد: عزیزانی که در مسجد مقدس جمکران از ته دل دعا می کنند باید این باور را داشته باشند که تا دم در این مسجد مقدس بروند، نیازشان برآورده می شود؛ تردید در استجابت دعا مانع برآورده شدن حاجت می شود.

وی تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که خدای متعال بعد از هر سختی، آسانی و گشایش قرار داده است و این وعده ای است که خداوند در قرآن کریم داده است؛ هیچ گاه نباید از فرج و گشایش ناامید باشیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: همه مردم باید به بخشش خدای متعال امید داشته باشند؛ کسی که امید به بخشایش خداوند ندارد، گناه این ناامیدی از گناه جرمی که انجام داده بیشتر است./840/202/ب2

ارسال نظرات