۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۲۱۶
با حضور تولیت ‌آستان قدس رضوی؛

یادواره شهید زین الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم با حضور خانواده های شهدا، تولیت آ‌ستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.
زین الدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم امشب با حضور خانواده های شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم آیات عباس کعبی، سید هاشم حسینی بوشهری، علیرضا اعرافی، سید محمد سعیدی، سید علی حسینی اشکوری، استاندار قم، فرمانده سپاه قم و دیگر مسؤولان استانی حضور داشتند.

در ابتدا سردار احمدی، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: فرمانده مفلوک بعثی به خبرنگاران کشورهای دنیا که در عراق بودند اعلام کرد تا در هتل استراحت کنید نیمه بعدی مصاحبه را در تهران انجام خواهیم داد.

وی افزود: اگر امروز شاهد تحقق وعده های سلطه طلبانه دشمن نیستیم مدیون خون های شهدا و خانواده های آنان هستیم، ارتش متجاوز بعثی با فاصله کوتاهی پس از پایان جنگ و اجرای قطعنامه به نزدیک ترین حامی خود تجاوز کرد.

سردار احمدی با بیان این که یکی از حامی های درجه یک صدام، کویت بود، اظهار داشت: در خطبه های نماز جمعه تهران آیت الله امامی کاشانی هم بیان کرد که دست گل ارتش متجاوز صدام به مردم کویت به ازای 8 سال حمایت 105 هزار کودک نامشروع بر دامن کویتی های حامی صدام است.

وی ادامه داد: اگر امروز ملت ایران سربلند است و عزت آن باقی مانده باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارد، یاد دفاع و مقدس و شجاعت فرماندهان و ایثارگران باید زنده بماند تا ملت سرافراز شود؛ مردم قم افتخار دارند سالی یک بار با نائب امام زمان(عج) در 19 دی بیعت کنند.

سپس برنامه مداحی و مرثیه خوانی اجرا شد که در خلال آن دو شهید گمنام بر دستان مردم ولایتمدار قم و خانواده های شهدا تشییع شدند.

در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت، آستان قدس رضوی تکریم از سلوک شهیدان را ضروری دانست و گفت: اگر تجلیل از مقام شهیدان توأم با تحلیل نباشد نمی تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی افزود: هر تحلیلی که عاشورا را یک حرکت تصادفی و اتفاقی و به صورت یک حادثه معرفی می کند محکوم به شکست است، عاشورا یک حرکت برنامه ریزی شده به شمار می رود که از آغاز تا انجام با مدیریت قوی انجام شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اربعین نمادی است تا عاشورا گم نشود، اظهار داشت: عاشورا موضوعی است که انبیا از آدم تا خاتم به آن و وجود مقدس امام حسین(ع) اشاره کردند، عالم باید برای امام حسین(ع) اشک بریزد؛ یکی از بکائون عالم امام سجاد(ع) هستند که نزدیک به 40 سال اشک ریختند.

وی ادامه داد: همه انبیاء و اهل بیت(ع) برای امام حسین(ع) اشک ریختند، پس از غیبت کبری بنای علما و بزرگان هم این بوده که عاشورا زنده بماند؛ بعثت به عنوان تأسیس، غدیر به عنوان کمال، عاشورا به عنوان رمز بقا و حضرت ولی عصر مهدی(ع) برای اجرای شریعت در سراسر عالم و گیتی هستند.

در پایان برنامه هم با امضای توافقی بین صداو سیمای مرکز قم، سازمان صداو سیما و دیگر نهادهای فرهنگی قرار شد تا زندگی شهید زین الدین سریال شود./1323/202/ب2

ارسال نظرات