۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۲۲۲۰
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

ضرورت بصیرت افزایی با هدف شناخت توطئه ها و ترفندهای دشمنان

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت بصیرت افزایی با هدف شناخت توطئه ها و ترفندهای دشمنان تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد از فرصتهای نورانی که در زندگی ما وجود دارد نهایت بهره گیری را داشته باشیم.
امام جمعه دابودشت امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری ماه صفر که در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد اظهارداشت: وجود حضرت آیت الله جوادی آملی توانسته است با بهره مندی از علوم وحیانی به درجه کمال برسد.

 وی تصریح کرد: این عالم گرانقدر با اهتمام والای خود توانست طالبان علوم و فقاهت را سیراب کند که مایه افتخار و مباهات ارزشمندی برای همگان است.

جبهه حق همیشه پیروز است

امام جمعه دابو و دشت سر تاریخ را معلم بشریت دانست و بیان داشت: تاریخ دارای فراز و نشیب هایی است که می تواند برای ادامه مسیر زندگی مان درس آموز وعبرت آمیز باشد.

حجت الاسلام تقی زاده آملی ادامه داد: دو سنگر عقل و جهل در طول تاریخ بشریت همواره در تقابل همدیگر بوده و به مبارزه با یکدیگر پرداختند که همیشه حق بر باطل پیروز بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: این امر از زمان حضرت آدم تا حضرت خاتم وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد که پیروزی حق بر باطل همیشگی است.

 وی با بیان این که بصیرت افزایی از جلوه های بزرگ پیامبر اکرم(ص) برای هدایت جامعه بوده است، گفت: این امر بود تا برای مردم روشنایی بخشی داشته تا نسبت به اموری که می گذرد تکلیف داشته باشند.

ضرورت احساس تکلیف انسان

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه ما نسبت به آن چیزی که دین به عنوان یک وظیفه بر عهده ما قرارداده است تکلیف داریم و خداوند منان از سوی بزرگان دینی مسیر را برایمان روشن کرده و تمام نعماتی که در دنیا وجود دارد را قرارداده است تا تکلیف پذیر شویم.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: خداوند متعال در فردای قیامت به واسطه نعمتی و در اختیار ما قرار داد همه را مواخذه می کند که برای حفظ این نعمت اقدام و کاری صورت دادید.

ولایت نعمت بزرگ الهی است

 وی با بیان این که ولایت نعمت بزرگ الهی است، گفت: خداوند متعال برای اینکه ولایت را خلق کند این عالم را خلق کرده و یک نوع احساس تکلیف به جامعه داده است.

 حجت الاسلام تقی زاده آملی تصریح کرد: تمام پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) برای هدایت و روشنگری جامعه بشری آمدند تا در برابر نعمات الهی تکلیف پذیر باشیم.

 امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: امروز بصیرت محوری جزوی از تکلیف پذیری است و اگر نباشد شاید در مقابل امام زمان قرار گیریم همانطوری که مردم کوفه با امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) انجام دادند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسی نمی تواند در جامعه باشد و احساس تکلیف نکرده و بصیرت افزایی نداشته باشد که نباید در جامعه اسلامی بی عفتی و بی غیرتی وجود داشته باشد و این نشان از بی بصیرتی است.

عزم جدی برای رفع مشکلات جامعه وجود داشته باشد

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: کسی از سفره اهل بیت(ع) نمک گیر می شود باید احساس تکلیف کند و اگر مدیری احساس تکلیف نکند باید فردای قیامت نسبت به مسائل دینی جوابگو باشد.

 وی با بیان این که امروز جنگ قدرت بوده که هوای نفس بر ما چیره شده است، گفت: دارای مشکلات اقتصادی، اشتغال، ازدواج و دیگر مسائل هستیم که یک نوع تهدید محسوب می شود.

 حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ما باید نسبت به شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم احساس تکلیف کرده و با بصیرت افزایی بتوانیم در برابر توطئه ها و ترفندهای دشمنان ایستادگی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) برکات ارزنده ای برای انسان دارد، گفت: ضرورت دارد از فرصتهای نورانی که در زندگی ما وجود دارد نهایت بهره گیری را داشته باشیم.

گفتنی است، مراسم عزاداری ماه صفر تا روز شنبه بیست و نهم آبان ماه در دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی واقع در بلوار شهید طبرسی، روبه روی حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات