۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۶۲۲۲۷
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

اجتماع عظيم اربعين حسينی در حرم امام رضا برگزار می شود

اجتماع عظيم اربعين حسينی همراه با عزاداری و سوگواری زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.
 اجتماع عزاداران حسينی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیعات و ارتباطات اسلام آستان قدس رضوی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری اربعین حسینی مصادف با بیستم ماه صفرالمظفر در چندین نوبت در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی از اجتماع عظیم جمعی از مشتاقان و اردتمندان به ساحت قدسی اهل بیت(ع) همزمان با روز اربعین ساعت 9 در صحن جامع رضوی خبر داد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: برنامه های این تجمع شامل سخنرانی آيت الله سيد احمد علم الهدی، قرائت زيارت اربعين از سوی امیر عارف، مرثيه سرایی عزاداری محمد موحدی نیا، محمد گلابگیر، جواد حسین خانی و کاظم ذوقیان از جمله مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) است.

معاون تبلیعات و ارتباطات اسلام آستان قدس رضوی ادامه داد: مراسم ويژه شب اربعين حسيني، شنبه 29 آبان پس از نماز مغرب و عشاء با قرائت زيارت امين الله و زيارت عاشورا از سوی مهدی نیکبخت و حسن اسلامی در رواق امام خميني(ره) آغاز می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این برنامه در دو بخش برگزار می شود، بیان کرد: سخنرانی حجت الاسلام محسن کافی به همراه مرثيه سرايي جواد حسین خانی، مداح و ذاکر اهل بیت بخش ابتدایی این برنامه است که تا ساعت 18:15 تمام می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: بخش دوم مراسم شب اربعین در حرم امام رضا(ع) شامل سخنراني حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی بجستانی، مرثيه سرايی عزاداری امیر عارف است که تا ساعت 20 ادامه دارد.

وی با اشاره به ویژه برنامه های روز اربعین حسینی، بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین حسینی همزمان با یکشنبه 30 آبان ماه در رواق امام خميني(ره) از ساعت 5:10 بامداد با ترتيل قرآن كريم آغاز می شود و با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين باستانی ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: ویژه برنامه صبحگاهی روز اربعین با قرائت زیارت امين الله، زيارت اربعين و مرثيه سرايي از سوی ابراهیم احمدی و حسن اسلامی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) تا ساعت 7:15 به پایان می رسد.

معاون تبلیعات و ارتباطات اسلام آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پس از نماز مغرب و عشاء ضمن عزاداری و سوگواری حجت الاسلام سید حسین مؤمنی به شرح «فرازهايی از زيارت اربعين» و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین «اصول سیره رضوی» می پردازند./1308/302/ب2

ارسال نظرات