۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۶۲۲۳۲
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه:

مجاهدت و بصیرت دو ویژگی مرحوم دباغ بود

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: بانوی انقلابی مرحومه حدیدچی از جمله زنان نخبه و انقلابی و بصیر و زندگی او یک زندگی بی آلایش و دور از تجملات بود، وی درس خوانده حوزه بود و فریاد یا زینب و یا زهرای او خواب را از چشم مأموران ساواک گرفته بود.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به مجاهدت های مرحوم دباغ، گفت: از ورود ایشان در صحنه های همگام با پیروزی انقلاب وی را از نزدیک در سپاه همدان، به عنوان فرمانده سپاه شناختم.

وی افزود: بانوی انقلابی مرحومه حدیدچی از جمله زنان نخبه و انقلابی و بصیر بود زندگی او یک زندگی بی آلایش، دور از تجملات بود، وی درس خوانده حوزه بود و فریاد یا زینب(س) و یا زهرای(س) او خواب را از چشم ماموران ساواک گرفته بود.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: پس از ارتحال امام از مدافعان رهبری و از مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می امد که در صحنه های حساس ورود می کرد.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت های وی خاطر نشان کرد: او در پاریس به کاروان اصحاب امام وصل می شود و حفاظت اطراف محل استقرار امام را با تیزبینی عهده دار می شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه گفت: دوران نمایندگی او در مجلس شورای اسلامی چه از حوزه انتخابیه همدان و چه تهران سراسر خدمت و دفاع از قوانین جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: در برهه حضور منافقان برای دو قطبی کردن جمهوری اسلامی ایشان از خود صحنه های را به یادگار گذاشت که کمتر زنی می تواند چنین صحنه هایی را برای خود رقم بزند.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: این بانوی انقلابی همواره با تأکید بر حفظ حجاب و همچنین دفاع از آرمان های دینی کوشید تا در راستای اهمیت اسلام به حضور زنان با حفظ کرامت انسانی و حفظ ارزش ها گام بردارد.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه های علمیه با بیان این که رحلت این بانوی بزرگوار شهادت گونه بود، گفت: ایشان به مصائب اهل بیت(ع) اهمیت می داد و گفتارهای او گفتارهای بیداری آفرین و بصیرت افزا بود.

وی در پایان اظهار داشت: درگذشت این زن جانباز اسلام را که مادری قهرمان و دارای فرزندان خدوم به نظام و اسلام است را به جامعه انقلابی کشور تسلیت می گویم./979/302/ب2

 

 

 

ارسال نظرات