۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۲۵۳
امام جمعه بندرعباس:

اجتماع جهان اسلام در اربعین نتیجه امر به معروف است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اجتماع عظیم میلیون ها نفردر اربعین حسینی را نتیجه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : خیر و برکات موجود هم نتیجه همین واجب الهی است.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته با اشاره به پیاده روی عاشقان سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی، گفت: این رزمایش عظیم حسینی جلوه‌ای از عشق و ارادت ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان به اهل‌بیت(ع) است که باید با شعور حسینی همراه و دستاوردهای ارزشمند آن نصیب زائران حسینی شود.

وی با اشاره به آموزه های مکتب حسینی و اثرات بکارگیری آن در زندگی افراد، افزود: با درس های فراگرفته از مکتب امام حسین(ع) می‌توان طاغوت هر زمانه‌ای را شناخت و به مبارزه با آن پرداخت.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به مکتب سیدالشهدا(ع) برای مقابله با ظلم مستکبران جهانی نیاز دارد.

آیت الله نعیم آبدی با اشاره به اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: خیرات و برکات موجود در جامعه و اجتماع عظیم عاشقان حسینی نتیجه عمل به این دو واجب الهی است.

وی در ادامه، توجه به علم و دانش، انجام اعمال صالح و کارهای دین، عقلانیت و رساندن صدای مکتب اهل بیت(ع) به گوش جهان را از دیگر نتایج عمل به امر به معروف و نهی از منکر  دانست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر هیچگاه بی اثر نبوده و این رفتار و اعمال ماست که عملکردها را بی اثر می کند.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه تجسس در امور دیگران، نوعی افشای راز و ورود به حریم زندگی خصوصی دیگران است گفت: این عمل، با هر انگیزه ای كه باشد کاری زشت و ناپسند است. 

وی ابراز داشت: قرآن كریم با عبارت «ولا تجسسوا» با نهی از سوء ظن به افراد و تجسس می خواهد مسلمانان را از این خصلت ناپسند باز دارد و جلوی خراب شدن روابط اجتماعی و خانوادگی را بگیرد.

آیت الله نعیم آبادی سرکشی در زندگی و مسائل شخصی و حریم خصوصی دیگران را از اموری دانست که عقل آن را تقبیح می کند.

وی با تأکید بر اینکه تجسس، عامل سلب اعتماد اجتماعی است، بیان داشت: یکی از موانع تحقق جامعه سالم و افزایش همدلی و همکاری و انسجام اجتماعی، تجسس است 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد: تجسس و خبر جويي از اندرون زندگي شخصي مردم جايز نيست و به هيچ كس اجازه داده نشده است كه اسرار و لغزش هاي مردم را افشا كند./851/201/ب2

ارسال نظرات