۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۲۸۲
امام جمعه ارومیه:

آمریکا با ادعای دوستی به دنبال ایجاد فتنه و فساد بر روی زمین است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آمریکا درصدد است خود را به عنوان دوست مهربان به مردم ایران و همگان نشان دهد در حالی که آمریکایی ها شدیدترین دشممن علیه مسلمانان هستند و در عین حال در مجالس خصوصی در پی ایجاد فتنه و فساد بر روی زمین هستند و با این اقدامات می خواهند مسلمانان را زمین گیر کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات، اظهار داشت: بر اساس روایتی از جابر صحابی پیامبر اکرم(ص) در اولین اربعین حسینی(ع) هر کس اهل بیت(ع) را دوست داشته باشد با اعمال خیر آنان شریک است.

وی با تسلیت ایام اربعین و تقدیر از تمام مسؤولانی که امکان حضور مردم در زیارت اربعین را فراهم کردند، افزود: خدای متعال به حاضرین در این تجمع معنوی عظیم اجر داده و زیارت آنان را مورد قبول قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به بیانات اخبر مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان اشاره و اضافه کرد: دشمن مسائل اقتصادی را مورد هدف قرار داده و سعی در ضربه زدن از این طریق دارد، پس مسؤولان باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت دهند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، ادامه داد: آمریکا درصدد است خود را به عنوان دوست مهربان به مردم ایران و همگان نشان دهد درحالی که آمریکایی ها شدیدترین دشمن علیه مسلمانان هستند و در عین حال در مجالس خصوصی در پی ایجاد فتنه و فساد بر روی زمین هستند و با این اقدامات می خواهند مسلمانان را زمین گیر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه دوام هر جامعه به دو موضوع اقتصاد و نسل پایبند است، توضیح داد: کشاورزی ریشه اقتصاد است و اگر از بین برود نسل مسلمانان نابود شده و از بین می رود پس باید مسؤولان این موضوع را جدی گرفته و اقتصاد مقاومتی را که خواست امام راحل(ره) نیز بود جدی بگیرند.

وی گفت: رییس جمهور آمریکا گفت که اگر پولی که صرف ایجاد فساد و کشتار مسلمین شده صرف آبادانی آمریکا می شد دوبار باز سازی می شد.

امام جمعه ارومیه به وجود همواره دو جبهه حق و باطل در دنیا و نزاع همواره بین آنان اشاره و اضافه کرد: زیر علم امام حسین(ع) شمشیر زدن با ماندن در زیر بیرق یزیدیان زمان مانند آمریکا خیلی با هم فرق می کند و احترام قائل شدن به مردمانی فاسد و بی عفت هیچ شرافتی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مؤمن واقعی در راه حق هزینه کرده و از جان و مال خود می گذرد، گفت: چنین افرادی در زندگی فردی خود قانع هستند و از اسراف و خوشگذرانی پرهیز می کنند اما در راه خدا و یاری دیگر انسانها اهل سخاوت و بخشش هستند.

وی بر اساس آیه ای از قرآن کریم، افزود: مؤمنان در راه خدا هزینه می کنند تا رضایت و رحمت او را جذب کرده و با انبیا و اولیا الهی(ع) در عالم آخرت همسایه شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به در خواست مردم از مسؤولان برای رعایت مسائل محرم و نامحرم در بیمارستانها اشاره و ابراز کرد: در جامعه پزشکی برخی از پزشکان بسیار مؤمن و متدین هستند اما در مجموع مؤمنان از وضعیت رعایت حدود الهی و مسائل شرعی در بیمارستانها ناراضی هستند.

وی افزود: امروز امکانات پزشکی بسیار زیاد است و امکان رعایت حدود شرعی و محرم و نامحرم وجود دارد، مسؤولان باید با بازرسیهای سر زده وضعیت بیمارستانها را از لحاظ اخلاقی بررسی کنند تا برخی از پرسنل با مراسم عروسی بیمارستانها و درمانگاهها را اشتباه نگیرند./936/202/ب2

ارسال نظرات