۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۶۲۳۰۹
کارشناس امور پژوهش تبلیغات اسلامی کرمان:

شیعه واقعی ذره ای ناخالصی ندارد

کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: خود را به گونه ای پرورش دهیم که هر لحظه آماده قرار گرفتن در سپاه اما زمان(عج) باشیم، از این رو ناخالصی های وجود خود را از بین ببریم و خود را پاک کنیم زیرا شیعه واقعی ذره ای ناخالصی ندارد.
شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام جلیل طالبی زاده، کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حسینیه خیابان مدیریت کرمان در بیان ادامه ویژگی های شیعه واقعی از زبان امام باقر(ع) اظهار داشت: شیعه کسی است که راستگو باشد هرچند سخن راست او به ضررش باشد و یا دروغ گفتنش موجب کسب منفعت عظیمی باشد.

وی عنوان داشت: در روایتی دروغ گفتن بدتر از شراب خواری معرفی شده است، در حالی که امتیاز یک انسان نسبت به حیوان قدرت تعقل آن است و این قدرت با مستی از بین می رود و انسان در حال بی عقلی دست به هر کاری می زند اما دروغ از چنین وضعی بدتر است چرا که عواقب آن بسیار است.

حجت الاسلام طالبی در بیان ویژگی دیگر شیعه، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن از ویژگی های بارز شیعیان است در حالی که امروز قرآن در بین ما بسیار مهجور است با اینکه می دانیم درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است و در قیامت ندا می آید که قرآن بخوان و بالا برو.

وی افزود: قرآن کتاب زندگی است و تأکید شده که حداقل روزی 50 آیه از آن را بخوانیم اما کوتاهی در این زمینه سبب عدم توفیق ما شده است.

کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: در حالی که ادعای تشیّع داریم و خود را بهترین مردم دنیا می دانیم بسیاری از حدود الهی را رعایت نمی کنیم و به کتاب آسمانیمان اهمیت نمی دهیم.

حجت الاسلام طالبی زاده تأکید کرد: باید توجه داشت که برای تشکیل حکومت اسلامی و بیرون راندن حکومت فاسد پهلوی؛ شهدا و فداییان بسیاری دادیم اکنون نیز باید برای برپایی حکومتی که تمام سردمداران کفر را نابود می کند آماده شویم تا سربازواقعی امام زمان (عج ) باشیم زیرا تشکیل حکومت عدل بدون وجود سرباز و فدایی ممکن نیست.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خود را به گونه ای پرورش دهیم که هر لحظه آماده قرار گرفتن در سپاه امام زمان(عج) باشیم، از این رو ناخالصی های وجود خود را از بین ببریم و خود را پاک کنیم زیرا شیعه واقعی ذره ای ناخالصی ندارد.

وی ویژگی دیگر شیعیان را مراقبت از زبان دانست و گفت: شیعه کسی است که با زبانش گناه نکرده و موجب کفران این نعمت بزرگ الهی نمی شود زیرا گناهان زبانی انسان را به قعر جهنم می کشاند و از اهل بیت (ع) جدا می سازد./9703/202/ب2

 

ارسال نظرات