۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۶۲۳۱۰
استاد حوزه علميه:

زيارت اربعين حسيني يکي از ويژگيهاي مؤمنان است

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه پياده روي اربعين رمز بقاي کشور و راهي براي مقابله با دشمنان اسلام است، گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد هرکس روز اربعين جدم امام حسين(ع) را زيارت کند مانند آن است که خدا را در عرش زيارت کرده باشد.
حجت الاسلام سيد حسين كاظمي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام سيد حسين کاظمي جمعه شب در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه امام حسن عسكري(ع) در حديثي پنج ويژگي انسان مؤمن را مي فرمايد، گفت: برخي احاديث اجتماعي و برخي اخلاقي و اين حديث از جمله احاديث سياسي است.

وي افزود: سياسي بودن اين حديث به دليل آن است که صرفا شيعيان بر پنج ويژگي مؤمن عنوان شده از سوي امام حسن عسكري(ع) عنايت دارند و اهل تسنن به هيچ يک از آنها توجهي ندارند.

حجت الاسلام کاظمي گفت: امام حسن عسكري(ع)، اقامه ۵۱ رکعت نماز واجب و مستحبي، سجده طولاني، انگشتر به دست راست کردن، بسم الله الرحمن الرحيم را بلند خواندن و بجاآوردن زيارت اربعين امام حسين(ع) را از پنج ويژگي انسانهاي مؤمن ياد کرده است.

استاد حوزه علميه با تأکيد بر انجام مراسم پياده روي اربعين حسيني به طرف مشهد اردهال به عنوان کربلاي ايران از سوي جاماندگان، گفت: شايسته است در مراسم پياده روي ذکر خدا را بر لب داشته باشيم و بعد از نماز ظهر و عصر زيارت روز اربعين را قرائت کنيم.

وي با اشاره به اينکه امام صادق(ع) مي فرمايد، هر کس روز اربعين جدم امام حسين(ع) را زيارت کند مانند آن است که خدا را در عرش زيارت کرده باشد، گفت: آيت الله سيستاني مي فرمايد اگر در کربلا زيارت اربعين را بخواني از ثواب آن بهره مند شده اي و نياز به ديدن گنبد و بارگاه امام حسين(ع) نيست.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه در زيارت اربعين آمده است امام حسين(ع) خون داد تا ما را از جهالت، گمراهي و ذلالت نجات دهد، اما متأسفانه برخي هنوز در جهالت قرار دارند، گفت: امام باقر(ع) مي فرمايد در دوران آخرالزمان جهالتي به وجود خواهد آمد که از جهالت صدر اسلام بدتر است.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه افرادي که خبرنگار صدا و سيما را در سوريه به شهادت رساندند، ذکر خدا را بر لب داشت و براي به هدف رسيدن موشک از خداوند عاجزانه طلب کمک مي کرد، گفت: داعش با موشکهاي آمريکا و عربستان درحال جنگ است که اين جهالت از جهالت صدر اسلام بدتر است.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه داعش از بهترين هنرمندان جهت تدوين تصاوير جنايات خود بهره مي برند تا با انتشار در فضاي مجازي موجب وهن مردم شوند، گفت: پياده روي اربعين رمز بقاي کشور و راهي براي مقابله با دشمنان اسلام است./1307/202/ب2

ارسال نظرات