۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۳۱۹
آیت الله توکل مطرح کرد؛

وضعیت بدِ حجاب نتیجه بی توجهی برخی از مسؤولان به مسائل فرهنگی است/ کنسرت حلّال مشکلات مردم نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بی غیرت خواندن برخی از مسؤولان، گفت: بسیار از گرفتاریهای جامعه نتیجه بی بند و باریهایی است که به خاطر بی غیرتی برخی از مسؤولان در جامعه فراگیر شده است.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید رحیم توکل شامگاه گذشته در خیمه حسینی واقع در خیابان هشت بهشت شرقی گفت: با انجام گناه نعمتها به نقمتها تبدیل می شوند.

وی با اشاره به مطالب شب گذشته که راجع به گناه شناسی و تأثیرات مخرب گناه بود، افزود: شرط اصلی واقع شدن توبه، ندامت و پشیمانی درونی است، مسأله ای که اگر در دل ایجاد نشود، اساساً توبه ای اتفاق نیفتاده است.

آیت الله توکل برای ایجاد ندامت در دل، راهکارهای عملی پیشنهاد کرد و گفت: در کتاب اصول کافی در مبحث گناه شناسی این روایت آمده است، زمانی که همه مقدرات الهی برای ادای حاجت یک مؤمن برقرار شد، با گناهی که از او سر می زند، خداوند به ملائکه می فرماید، او به حضور من تعرض کرد و حاجتش را برآورده نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر هیچ عذابی برای گناهکار در نظر گرفته نشود، همین که او از حوائجش دور می شود برایش کافی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به دومین اثر گناه اشاره کرد و اظهار داشت: دومین اثر گناه باز شدن درب بلا و گرفتاری به روی فرد گناهکار است، در روایتی از امام معصوم(ع) آمده میزان بارش باران در هر سال به یک اندازه مقدر است ولی خداوند به واسطه گناهان افراد مکان بارش باران را در جایی قرار می دهد که سودی نداشته باشد، توجه به این دو اثر مخرب در دل انسان ندامت ایجاد می کند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از مسؤولانی که به وضع بدِ حجاب رسیدگی نمی کنند، گفت: این بی حجابی ها نتیجه بی غیرتی برخی از مسؤولان است، چه کسی باید این وضعیت را درست کند؟ آیا فکر نمی کنید بسیاری از بلاها و مشکلات نتیجه این بی بند و باری ها است؟.

آیت الله توکل با توجه به روایات معصومین(ع) ادامه داد: خداوند به واسطه گناهان جدید بلاهای جدید را بر سر مردم نازل می کند، در گذشته بسیاری از بیماریها و گرفتاریهایی که در جامعه فعلی وجود دارند، وجود نداشته است، بر اساس متن آیات قرآن، خداوند به خاطر گناهان مردم، نعمتها را به نقمتها تبدیل می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز کرد: وضعیت اصفهان را نمی دانم، ولی از مدیران فرهنگ و ارشاد شهرها سؤال دارم، آیا مشکلات مردم به واسطه راه اندازی کنسرتها حل می شود؟./867/202/ب2

ارسال نظرات