۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۲۳۳۲
امام جمعه آمل:

راهپیمایی اربعین حسینی نشانگر عزت و وحدت امت اسلامی است

امام جمعه آمل اربعین حسینی را فرصتی برای تبیین ابعاد حماسه عاشورایی دانست و گفت: نمایش بزرگ وحدت بخشی و عزت و نگاه اسلامی را در راهپیمایی حسینی شاهد هستیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی در کربلا حضور نداریم اما می توانیم سیره نورانی سرور و سالار شهیدان را در دیار خود عملی کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید فضا را دگرگون کرد و آن خطبه زمینه ساز خطبه امام سجاد(ع) شد که اسلام اموی در سرزمین شام رخت بربسته و اسلام علوی حاکم شد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت جد خود قیام کرده است تا زمینه رضایت حضرت حق فراهم شده و بنده خوب حضرت حق باشد تا در مسیر تعالی قرار گیرد.

امام جمعه آمل با بیان این که خداوند متعال به انسانهای گناهکار فرصتهایی را می دهد، گفت: انسانهایی آنگونه که لازم است دوستدار اهل بیت(ع) و پایبند به مسائل شرعی نیستند که این افراد متوجه نبوده اما امید به خیر برای آنان وجود دارد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: عده ای به مرگ، معاد و قیامت اعتقادی ندارند و بی تفاوت بوده و ظهور و بروزی ندارند اما بواسطه یک کلام و مرگ متنبه می شوند که بسیاری از انسانها را می بینیم به سبب مرگ فرزند اهل خیر شده و در مسیر ارزشمندی قرار می گیرند.

ضرورت بهره گیری شایسته از مجالس اهل بیت(ع)

وی ادامه داد: ضرورت دارد تلاش کنیم تا بهره گیری شایسته ای از این ایام نورانی داشته باشیم که اگر در این محافل و مجالس هدایت نشویم، مشخص نیست در کجا می خواهیم در مسیر صلاح و رستگاری قرار گیریم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: نیاز است از این فرصتها بهره کافی را ببریم تا خداوند متعال دست ما را گرفته و بتوانیم مراتب و جایگاه خود را گسترش دهیم که برکات ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: در این ایام روزنه امید برای همگان وجود دارد که انسان می تواند زمینه ارتقای معنویت و معرفت را در وجود خود فراهم کند.

انجام امور نیکو و شایسته سرلوحه امور قرار گیرد

وی با اشاره به این که دسته ای از افراد اصلاح شدنی نیستند، گفت: این افراد راحت زندگی می کنند اما در جایی با مشکل مواجه می شوند که وقتی به سرای آخرت می رویم دوست داریم برگردیم تا اعمال نیکو انجام داده و زمینه ارتقای جایگاه خود را ترویج دهیم که فایده ای ندارد.

امام جمعه آمل اظهارداشت: حضرت حق همه چیز را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم در مسیر تعالی قرار گیریم که باز هم سرپیچی کرده و از تعالیم و دستورات والای دینی بهره گیری نمی کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: انسان باید اعمال نیکو و شایسته را سرلوحه امور خود قرار دهد تا به این وسیله در مسیر رضایت حضرت حق قرار گرفته و در خط ارزنده و نیکویی قرار گیریم.

وی ادامه داد: امروز قدرشناسی ارزنده و والایی نسبت به مقام نورانی سرور و سالار شهیدان وجود دارد که شاهد برگزاری شایسته برنامه های عزاداری هستیم.

بزرگترین راهپیمایی جهان به نام شیعه است

امام جمعه آمل با بیان این که وحدت مسلمانان در بزرگترین گردهمایی عالم نشانگر عزت اسلامی است، گفت: بزرگترین اجتماع جامعه جهانی را داریم که به نام تشیع و همزمان با اربعین حسینی صورت می گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از بیست میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند و در سالجاری نیز شاهد خیل عاشقان و دلدادگان به سرور و سالار شهیدان هستیم.

وی ادامه داد: امروز مردم غیر مسلمان وارد این جریان شدند که به برکت شور و شعور حسینی در جامعه است و حضرت حق را به این سبب شاکر هستیم.

امام جمعه آمل اربعین حسینی را فرصتی برای تبیین ابعاد حماسه عاشورایی دانست و گفت: نمایش بزرگ وحدت بخشی و عزت و نگاه اسلامی را در راهپیمایی حسینی شاهد هستیم.

ملت ایران نیازی به ایادی استکباری ندارد

حجت الاسلام مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: ملت ایران نیازی به ایادی استکباری نداشته و همیشه شعار مرگ بر آمریکا را سرمی دهد که همگان باید هوشیار باشند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: ضرورت دارد همواره در مسیر شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشته و اهتمام والایی در این عرصه صورت دهیم.

وی افزود: جوانان ما در طول هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرینی والایی داشتند و نیاز است از ظرفیت و توان نسل جوان جامعه برای پیشبرد امور کشور بهره گیری کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که ضرورت دارد تا کشور را باید با توان خودمان بسازیم، گفت: بایداز همه فرصتها برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده لازم و شایسته ای صورت دهیم.

ضرورت بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: نگاه مقام معظم رهبری و تحلیلی که ایشان داشتند دنیا را مبهوت کرده است که ضرورت دارد رهنمودهای ولایت را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: سیاستها و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره برای ملت ایران منفعت والایی داشته است که باید تدابیر ارزشمند ایشان را چراغ راه خود قرار دهیم.

برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در آمل

حجت الاسلام مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی در آمل تصریح کرد: راهپیمایی بزرگ حرم تا حرم از آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) تا آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: مراسم دسته روی نیز همزمان با اربعین حسینی از میدان قائم تا بقعه میربزرگ برگزار می شود که در پایان نیز اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی با حضور عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان در مصلی نمازجمعه آمل و با اجرای برنامه های سخنرانی، مدیحه سرایی و نماز جماعت صورت می گیرد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: ویژه برنامه های دیگری نیز در طول دهه آخر صفر در شهرستان آمل برگزار می شود که از همه مردم عزیز دعوت می شود تا در این مراسمات حضور پرشوری داشته باشند.

وی با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد تا با حضور در محضر خاندان عصمت و طهارت به مراتب ارزشمندی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی اظهارداشت: بهره گیری از سیره و روش زندگانی خاندان عصمت و طهارت راهگشای سعادت انسان و زمینه ساز تحقق سبک زندگی دینی است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: مردم ما عاشق و دلداده خاندان عصمت و طهارت هستند که همواره قدرشناسی والایی نسبت به این بزرگواران در میان آحاد ملت وجود دارد.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه صفر و اربعین حسینی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات