۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۲۳۴۴
سلیمانی:

اراده ای برای برخورد با فساد در دولت مشاهده نمی شود

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از بی توجهی دولت به فساد و عدم برخورد با مفسدان تاکید کرد که به نظر می رسد عزمی در دولت برای مقابله با مفاسد وجود ندارد.
محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس

محمد سلیمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چرایی وجود فسادهای کلان اقتصادی با وجود تعدد دستگاه های نظارتی و دلیل عدم جدیت دولت و دستگاه ها در برخورد با مفاسد گفت: این مسأله بسیار غم انگیز است و همه مردم را ناراحت کرده است.

وی افزود: اراده ای که مستقیم با این گونه مسائل مبارزه کند نه تنها در دولت وجود ندارد بلکه به نظر می رسد به نوعی پشت پرده ای وجود دارد که حامی هم هست، 5 ماه از بحث حقوق های نجومی گذشته و مجلس گزارش خود را داده و نزدیک 300 نفر از کسانی که بالای 20 میلیون تومان گرفتند مشخص شدند البته حقوق مردم عادی 20 میلیون نیست.

نماینده سابق مجلس با بیان این که کف حقوق را باید 10 میلیون تومان می گذاشتند، اظهار داشت: یک استاد دانشگاه با 35 سال سابقه استاد تمامی 9 میلیون تومان حقوق دریافت می کند، اگر کف حقوق ده میلیون بود شاید تعداد افراد به چند هزار نفر می رسید.

وی ادامه داد: بر اساس اعام قوه قضاییه دولت حتی درباره همین 300 نفر هم پرونده و اطلاعاتی را به دستگاه قضا نداده است، قوه قضاییه هم دست روی دست گذاشته و منتظر است ببییند خبری یا اطلاعاتی می رسد یا نمی رسد، این یک سیکل معیوب است.

سلیمانی با بیان این که بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب این افراد باید محاکمه شوند، ابراز داشت: همه پول هایی که این افراد گرفته اند باید به بیت المال بازگردانند و مؤاخذه شوند، همچنین گزارش این برخوردها باید به صورت کامل به سمع و نظر مردم برسد.

وی عنوان کرد: همه منتظر هستند اما کاری انجام نمی شود، مجلس اخیرا متأسفانه به طرح شفافیت مالی رأی نداد که نشان می دهد مجلس دهم هم در مبارزه با فساد ضعف دارد و کاهلی می کند، این ها نماینده مردم هستند و باید مطابات مردمی را پیگیری کنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مطالبه مردم مبارزه با فساد و حقوق های نجومی است، از طرفی وقتی دور میز دولت افرادی قرار می گیرند که سرمایه آن ها بارها از طریق رادیو و تلویزیون و رسانه ها بالای هزار میلیارد تومان است انتظاری نیست که این ها مبالغ 50 و 200 میلیون تومان حقوق نجومی را پیگیری کنند چون برای آنها خرده پول است.

وی اضافه کرد: باید روشن شود که آیا این افراد دولتی بالای هزار میلیارد تومان پول دارند یا نه، چرا سکوت می کنند و جواب نمی دهند، چرا مردم را در جریان سرمایه های خود قرار نمی دهند که از کجا آورده اند، اگر ندارند محکم اعلام کنند که دروغ است و چنین سرمایه ای نداریم و اگر دارند باید اعلام کنند چگونه در مدت 15 یا 20  سال چنین ثروت هنگفت و کلانی در دست یک نفر که در حال حاضر مسؤول رده دوم و سوم کشور است جمع شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات