۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۳۴۵
امام جمعه بروجرد:

اربعین جلوه ای از نمایش قدرت اسلام و شیعه است

امام جمعه بروجرد اربعین حسینی را سرمایه بسیار ارزشمندی برای امت اسلام دانست و گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم پیاده روی اربعین جلوه ای از نمایش قدرت اسلام و شیعه است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در دیدار با پیشکسوتان و فعالان ورزش زورخانه ای بروجرد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: حضور در مراسم پیاده روی اربعین نشان از تداوم راه امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به حضور زائران حسینی که عظمت بی سابقه ای را در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته اند، افزود: این حضور جلوه ای از نمایش قدرت اسلام و شیعه است.

امام جمعه بروجرد در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش جوانان به ویژه ورزشهای باستانی، عنوان داشت: ورزش سلامت روح و جسم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه مساجد محل تربیت روح و جان انسان است، خاطرنشان کرد: گود زورخانه نیز مسجد دوم برای ورزشکاران محسوب می شود و باید جوانان را به سمت این ورزشها هدایت کرد.

حجت الاسلام ترابی آداب ورزش باستانی را آدم ساز خواند و گفت: ادب و احترام ورزشکاران در برابر پیشکسوتان در این رشته نمود بالایی دارد.

هدایت جوانان به سمت ورزشهای باستانی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی است

وی با تأکید بر فرهنگ سازی در راستای تبیین ورزشهای باستانی، اظهار داشت: هدایت جوانان به سمت ورزشهای باستانی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی است.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: هر جوانی که جذب ورزش باستانی شود، سلامتش در جامعه تضمین و در برابر آسیبهای اجتماعی مصون می ماند.

وی در ادامه با تأکید بر توسعه ورزش پهلوانی بیان داشت: اگر قهرمانی توام با پهلوانی باشد، حرمت و قداست آن نیزاز بین نمی رود و در جامعه کمرنگ نمی شود.

حجت الاسلام ترابی با یادآوری اینکه در گود زورخانه ورزشکاران و پهلوانان زیادی تربیت شده اند که نامشان در جهان و کشور پرآوازه است، اظهار داشت: با توسعه این فرهنگ و حمایت از رشته های ورزشی می توان در تربیت نیروی انسانی و پرورش روح انسانی گام برداشت./9459/203/ب2

ارسال نظرات