۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۳۴۸
آیت الله دریاباری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

نقش جمهوری اسلامی در رونق و گسترش راهپیمایی اربعین

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر راهپیمایی اربعین به عنوان یک گردهمایی بزرگ جهانی، نقش گسترده جمهوری اسلامی ایران در رونق بخشی به این حرکت بزرگ را ستودنی دانست.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

آیت الله سید عنایت‌الله دریاباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در هر دورانی شیعه یک شعار مخصوصی داشته است، اظهار داشت: در زمان صدر اسلام شعار شیعه، متن قول پیامبرگرامی اسلام(ص) بود. بعدها شعار شیعه نفس علی بن ابی طالب(ع) شد تا به غدیر رسیدیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: بعد از واقعه غدیر و انتخاب حضرت علی(ع) از جانب خدا به عنوان امیرمؤمنان و نخستین امام شیعه، این غدیر بود که همواره ورد زبان شیعه قرار گرفت و شعار آنها شد تا جایی که در دوران بنی عباس و بنی امیه اگر جایی در اذان اشهد أن علیا ولی الله شنیده می شد می فهمیدند این شعار شیعه گری است.

وی کربلا را در دنیای امروز بزرگترین شعار شیعه دانست و تأکید کرد: نماد کربلا و امام حسین(ع) در دوران کنونی اربعین است و می بینیم عده زیادی از عاشقان و دلباختگان اهل بیت(ع) با به جان خریدن مشکلات این سفر گام در مسیر کربلا می‌گذارند.

آیت الله دریاباری با تأکید بر راهپیمایی اربعین به عنوان یک گردهمایی بزرگ جهانی و نقش گسترده جمهوری اسلامی ایران در رونق بخشی به آن ابراز داشت: بنده به خاطر دارم در دیداری که با امام راحل داشتم فرمودند ایران مملکت امام زمان(عج) است و البته عقیده رهبر معظم انقلاب نیز همین است؛ امروز هم می بینیم چه تعداد از مردم عاشق اهل بیت(ع) از این کشور به کربلا می روند و راهپیمایی اربعین را پررنگ تر می کنند.

وی ادامه داد: البته در این حرکت بزرگ از همه بلاد و کشورهای مختلف نیز حضور دارند که ما همگی این افراد را فرزندان راستین تشیع و اسلام می دانیم و امیدواریم خداوند همه این دلباختگان سیدالشهدا را حفظ کند و در سلامتی کامل به وطن هایشان بازگرداند./1330/ 302/ع

ارسال نظرات