۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۶۲۳۵۴

فراخوان جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی به زودی منتشر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در آینده نزدیک خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در دومین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت جایگاه و نقش رسانه‌ها در عصر حاضر، اظهار داشت: رسانه ها چشم بیدار و آگاه جامعه شناخته می شوند.

وی با اشاره به این‌که توجه به ارتقای سطح کیفی فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی در ادامه دره‌های گذشته، می‌تواند در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها مؤثر باشد.

محمدپور با اشاره به اینکه جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به منظور ایجاد فضای رقابت و کمک به کیفی‌سازی مطبوعات برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری جشنواره مطبوعات، توسعه کیفی رسانه، دستیابی به رسانه‌های متناسب با  پیشینه غنی استان و ایجاد روحیه تعامل بین مطبوعات استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که خروجی جشنواره مطبوعات بایستی ارتقای سطح کیفی و محتوایی مطبوعات استان باشد، تصریح کرد: مشارکت بالای خبرنگاران و اصحاب رسانه در این جشنواره ، ایجاد رقابت بیشتری را به همراه دارد و درنهایت موجب بالندگی جامعه خبری می شود.

وی با دعوت از تمامی فعالان خبری و رسانه‌ای استان برای حضور در این جشنواره تخصصی، بر اهمیت تاثیرگذاری مطبوعات در جامعه و اهمیت فعالیت در این حوزه اشاره کرد و گفت: و اجماع اصحاب رسانه استان می‌تواند نقش آن‌ها را در توسعه و پیشرفت استان نشان دهد و باید این تاثیرگذاری رسانه بیش از پیش نمود یابد.

محمدپور همچنین بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره مطبوعات تاکید کرد و گفت: فراخوان جشنواره مطبوعات به زودی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد؛ پیش بینی می شود دهه پایانی بهمن ماه سال جاری مراسم اختتامیه و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره اظها داشت: قدردانی از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، توجه به محتوا و کیفیت رسانه‌های استان و افزایش انگیزه و خلاقیت در میان اصحاب خبر از جمله اهداف است.

وی توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌های استان و آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب بهره‌گیری از این قابلیت‌ها در بخش‌ها و محورهای متنوع را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: انتظار می‌رود آثاری در خور شأن مطبوعات آذربایجان به دبیرخانه جشنواره ارسال شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات