۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۶۲۳۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

نوبت بندی عزاداری اربعین حسینی در بازار تبریز، اقدامات تیم های امدادی هلال احمر آذربایجان شرقی در مهران و کربلا و برگزاری همایش ملی مانور قدرت در دانشگاه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نوبت بندی دسته جات حسینی محلات مختلف تبریز برای حضور در عزاداری اربعین شهدای کربلا در بازار تاریخی این شهر اعلام شد. مجمع سرپرستان دسته جات حسینی تبریز با انجام قرعه کشی بین 24 محله این شهر طبق سنوات گذشته، نوبت بندی و اسامی محلات را به ترتیب زیر اعلام کرده است:

1- جمشیدآباد، 2-ابوذر، 3- راسته کوچه، 4- دلخون، 5- ششگلان، 6- سیلاب، 7- سرخاب، 8-باغمیشه، 9- مارالان، 10- نوبر، 11- امیرخیز، 12-خیابان، 13- میرچوپان،14- دوه چی، 15-انتظاریون، 16- ورجی، 17- عم زین الدین، 18-چرنداب، 19- چوستدوزان، 20- کوچه باغ، 21- شهید قاضی، 22- لیل آباد، 23- حکم آباد و 24- قره آغاج.

هر یک از دسته جات حسینی محلات تبریز از سه دسته مجزا شامل سینه زنی، زنجیرزنی و سینه زنی عجم تشکیل می شود که بر اساس نوبت بندی فوق با علم های ویژه خود، از راسته های مختلف بازار مسقف و تاریخی تبریز عبور کرده تا در نهایت در تیمچه مظفریه حاضر و سپس با نوحه سرایی به مراسم عزاداری خاتمه دهند.

اقدامات تیم های امدادی هلال احمر آذربایجان شرقی در مهران و کربلا
حمید حسین پور، سرپرست تیم های اعزامی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: تیم 3 نفره ارتباطات و بی سیم استان آذربایجانشرقی بمنظور پوشش ارتباط بین نجاتگران در عمود 1120 ما بین نجف و کربلا استقرار یافته و نسبت به روان سازی و تسهیل در امر ارتباطات اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: اکیب اعزامی امداد و نجات استان در مرز مهران متشکل از یک دستگاه آمبولانس و دو نفر نیروی عملیاتی در کنار سایر نیروهای امدادی هلال احمر کماکان به ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائرانی که بقصد ورود به عراق در شهر مرزی مهران تجمع کرده اند، مشغولند.

حسین پور افزود: تیم درمان جمعیت هلال احمر استان که در درمانگاه هتل ملاک کربلای معلا مستقر شده اقدام به مداوا ی مراجعین کردند.  تیم 9 نفره امداد و نجات "جمعیت هلال احمر استان هم که در شارع الحسین و شارع جمهوری کربلای معلا مستقر است همچنان تا پایان اربعین به ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی خواهند پرداخت.

همایش ملی مانور قدرت در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود
همایش ملی مانور قدرت با محوریت شنیدنی‌های شگفت انگیز توسط معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با حضور مرد اول موشکی ایران، سردار امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این همایش روز چهارشنبه سوم آذرماه از ساعت 12:30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. 

سریال «فاتح سوسنگرد»تولید می شود
صادق نجفی، شهردار تبریز با حضور در منزل سردار شهید علی تجلایی، با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد. وی با اشاره به مقام و منزلت والای شهیدان خاطرنشان کرد: بزرگمردان سال‌های دفاع مقدس از هر گونه تجلیل و تقدیر دنیوی بی‌نیازند؛ بلکه این ما هستیم که باید با بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تبیین جایگاه این عزیزان، مسیر حرکت خود را روشن کنیم.

نجفی با اشاره به نقش حماسه‌آفرین سردار شهید علی تجلایی، اضافه کرد: این سردار والامقام، علی‌رغم سن‌و‌سال کم در حساس‌ترین لحظه‌های وقایع سوسنگرد، با فرماندهی، مدیریت و شجاعت بی‌بدیل خود، یکی از فرازهای مهم سال‌های دفاع مقدس را ثبت و جاودانه کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری تبریز پروژه فرهنگی سریال «فاتح سوسنگرد» را با نگاه محتوایی و ویژه مد نظر قرار داده که با حمایت شورای اسلامی شهر، نهایی شده و به زودی کلید زده می‌شود. محتوای سریال، روایتگر حماسه و ایثار ماندگار شهید تجلایی است و یکی از مستندات آن نیز قطعاً خانواده «علی آقا» خواهد بود.

عبدالعلی‌زاده، همسر سردار شهید علی تجلایی نیز در این دیدار با تقدیر از توجه ویژه شهردار تبریز به فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: هیچ قدمی برای معرفی شهیدان، بدون توجه و تائیدات غیبی ایشان میسر نیست؛ از این رو ساخت سریال «فاتح سوسنگرد» یک توفیق و افتخار مهم و ماندگار خواهد بود./935/303/ب2

ارسال نظرات