۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۶۲۳۷۸
استاد حوزه علمیه تبریز:

مکتب حسینی الهام‌بخش آزادی خواهان جهان است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: همه کسانی که در راه خدا علیه ظلم و جور قیام می کنند، از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند.
حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی امروز در مراسم زیارت عاشورای کارکنان و بسیجیان هلال احمر استان با تأکید بر این‌که حضور میلیونی زائران در کربلای معلی اوج عزت و اقتدار اسلامی را به نمایش می‌گذارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های وحدت‌بخش اربعین حسینی نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان این‌که همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی تنها مختص شیعیان جهان نیست، خاطرنشان کرد: حضور زائرانی از کشورهای مختلف با ادیان و مذاهب متفاوت نشان می دهد که مرام و مکتب امام حسین(ع) برای هر انسان آزادیخواهی الگو و هدف است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: همه کسانی که در راه خدا علیه ظلم و جور قیام می کنند، از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند؛ چراکه امام حسین(ع) تنها به خاطر اصلاح امت اسلامی، احیای دین رسول الله(ص) و برپا داشتن امر به معروف و نهی از منكر قیام کرد.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به این‌که آموزه های مکتب حسینی منحصر در زمان و مکان خاص نیست، گفت: شور و شعور عزاداران حسینی در اربعین حسینی پس از گذشت 1400 سال از واقعه تلخ عاشورا نشان می دهد که مستکبران و ظالمان عالم هر توطئه‌ای هم که داشته باشند؛ مکتب حسینی الهام‌بخش تمام عدالت‌خواهان و حق‌‍طلبان است.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ حکام جور و مستکبر نهایت تلاش خود را برای فراموشی آرمان حسینی و مقابله با زیارت مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) داشته‌اند، گفت: با تمامی این تلاش‌های ظالمانه، امروز شاهدیم میلیون‌ها زائر اربعین حسینی با تحمل سختی‌های فراوان خود را به کربلا می رسانند تا میثاقی دوباره با مقتدای خود داشته باشند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: سنت اربعین موجب تبیین فرهنگ کربلا و مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) می شود که نشان می دهد تأسی شیعیان از آموزه های اهل بیت تنها به دلیل آزادگی، اعتقاد راسخ به وعده حق الهی و ظلم ستیزی آن بزرگواران بوده است.

حجت الاسلام احمدیان با تأکید بر این‌که مبارزه با استکبار تعطیل نشدنی است، افزود: راهپیمایی میلیونی زائران اربعین زنگ هشداری به گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی و همچنین حامیان غربی و عربی آنهاست، پیام اربعین آن است که هرگونه هتک حرمت و جسارت به مرقد اهل بیت عصمت و طهارت منجر به جاری شدن سیل خروشان شیعیان جهان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت ايمان به خدا و رسولش و جهاد در راه خدا از دیدگاه وملای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز اقتدار نظام اسلامی در سایه ثبات قدم در پیروی از آموزه های رسول خدا و ائمه اطهار و همچنین پیروی از ولایت فقیه محقق شده است./935/202/ب2

ارسال نظرات