۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۶۲۴۳۶
مدیر گروه فقه خانواده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس مطرح کرد؛

پاسخ گویی به شبهات کلامی پیاده روی اربعین وظیفه حوزه علمیه است

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار پاسخ گویی به شبهات کلامی پیاده روی اربعین را برای جلوگیری از انحراف مسلمانان وظیفه حوزه علمیه دانست.
پیاده روی زائران اربعین حسینی - نجف اشرف

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی پیاده روی اربعین بیان داشت: فرهنگ پیاده روی بر گرفته از نهضت امام حسین(ع) است به عبارت دیگر استفاده های با ارزشی که می توان از نهضت امام حسین(ع) در راستای ترویج اسلام ناب محمدی داشت در پیاده روی اربعین نیز وجود دارد.

مدیر گروه فقه خانواده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حادثه کربلا نمادهای گوناگونی وجود دارد اما پیاده روی اربعین با توجه به تهدیدهایی همانند داعش و اهمیت موجودیت شیعه و زنده بودن اسلام ناب محمدی(ع) در زمان معاصر همچنین نشان دادن وحدت و انسجام از اهمیت ویژه ای برخوردار است یعنی می توان آن را نماد مبارزه با طاغوتهای زمان دانست و بیان کرد شیعیان برای ادامه دادن شعار نهضت حسینی از هیچ تهدیدی هراس ندارند.

وی به تهدیدات پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: تبلیغات مخالفان از تهدیدهای پیاده روی اربعین است؛ امروزه رسانه های کفر و ضدانقلاب و فاسد که با شعار ملی گرایی خود را به دروغ طرفدار ایران نشان می دهند نهضت عاشورا را یک نزاع قومیتی در میان اعراب معرفی می کنند و در تلاش هستند از شور آن بکاهند که باید به این شبهات کلامی پاسخ داد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: برخی رسانه ها نیز در تلاش هستند از وجود داعش استفاده کرده و عراق را ناامن نشان دهند که وظیفه پاسخ گویی به این گونه مسائل بر عهده نیروهای امنیتی است همان گونه که در سال های گذشته پاسخ داده اند.

وی در زمینه وظیفه حوزه علمیه در مقابله با تهدیدات پیاده روی اربعین بیان داشت: پاسخ گویی به شبهات کلامی در پیاده روی اربعین وظیفه حوزه علمیه است به عنوان مثال در صورتی که یک مسلمان به واسطه تبلیغات دشمن منحرف شود دیگر مسائل اصولی و فقهی فایده ای نخواهد داشت به عبارت دیگر موضوعی وجود نخواهد داشت که احکامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار ادامه داد: رسانه ها نیز باید توجه داشته باشند پاسخ شبهاتی را که  رسانه های دشمنان منتشر کرده اند منتشر کنند تا همه افراد پاسخ آنها را دریافت کنند و نباید به شبهاتی که رسانه ای نشده اند بپردازند./1324/ 202/ع

ارسال نظرات