۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۴۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

حزب‌الهی شدن از هزار مقام و منصب دنیایی بالاتر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حزب الهی شدن از رسیدن به هزار مقام و منصب دنیایی بالاتر است و معرفت لازمه درک این مهم است.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه یالثارات الحسین(ع) کربلای معلی، گفت: در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) اتصال و ارتباط با ائمه اطهار(ع) بسیار توصیه‌ شده است.

وی با تأکید به اینکه زیارت قبور معصومین بر مسلمانان واجب است، بیان داشت: قرآن کریم مودت اهل بیت(ع) را بر ما واجب کرد، محبت باید به همراه مودت باشد در روز عاشورا کسانی که نسبت به اباعبدالله(ع) مودت داشتند باقی ماندند و مودت به معنای وفاداری است.

وی افزود: اگر مردم نسبت به عهدی که با اهل بیت(ع) داشتند وفادار باقی می‌ماندند امام زمان(عج) ظهور می‌کرد، خداوند در قرآن کریم تعظیم بر شعائر الهی را بر همگان واجب کرده است و ائمه اطهار(ع) از شعائر الهی هستند و دیگر اینکه قرآن کریم توصیه می‌کند که مردم را همیشه به یاد خدا بیندازید.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه زیارت دارای دو آثار فردی و اجتماعی است، بیان داشت: زائر امام حسین(ع) مورد مغفرت الهی قرار می‌گیرد، در مغفرت آغوش خداوند باز و حجاب گناه از انسان گنهکار بر داشته می‌شود.

شجاعی در ادامه گفت: زمانی که زائر به حرم امام حسین(ع) می‌رسد به مقام مصلح نائل و موانع سیر و سلوک الی‌الله و اهل بیت(ع) از او برداشته می‌شود، امام حسین(ع) سفینةالنجاة است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: خداوند نه تنها تک‌تک گناه زائر امام حسین(ع) را پاک می‌کند بلکه یک‌ به یک درجه او را نیز بالاتر می‌برد و خداوند دو فرشته بر او می‌گمارد تا اعمال نیکوی او را فقط بنویسند و در هنگام وداع ملائکه با لفظ «یاولی‌الله» به زائر خطاب می‌کنند و می‌گویند همه گناهان تو بخشیده شد و تو از حزب خداوند هستی.

وی افزود: حزب الهی شدن از رسیدن به هزار مقام و منصب دنیایی بالاتر است و معرفت لازمه درک این مهم است./813/202/ب2

ارسال نظرات