۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۴۵۵
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی اهواز خبر داد؛

برگزاری کارگاه های مقاله نویسی و روش مطالعه برای طلاب

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به برگزاری کارگاه مقاله نویسی و روش مطالعه برای طلبه ها از برگزاری نشست های تخصصی از سوی این معاونت خبر داد.
مقاله نويسي

حجت الاسلام محمدصادق رستم پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که فعالیت ها و برنامه های پژوهشی به صورت تکلیفی و نیز از سوی خود معاونت پژوهش تعیین می شود، ابراز داشت: در برنامه های تکلیفی هر کدام از طلبه ها موظف است در طول ترم تحصیلی یک مقاله ارائه، جزوه نویسی «نوشتن دو عنوان درسی در جزوه ها با شرایط خاص معاونت پژوهش» و شرکت در مشاورات را انجام دهد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز با بیان این که مقالات از موضوعات درسی برای طلبه ها انتخاب می شود، خاطرنشان کرد: مقالات باید مطابق قوانین و مقررات و زیرنظر استاد مشاور تهیه شوند که در این باره مقالات در جشنواره داخلی مدرسه و علامه حلی شرکت داده خواهند شد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که مشاوره های پژوهشی در گروه های ۵ تا ۶ نفره برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مشاوره ها با موضوع فقه، اصول و فلسفه و زیرنظر استاد تشکیل که درباره موضوعات هر درس و آراء علما بحث صورت می گیرد.

حجت الاسلام رستم پور برگزاری کارگاه مقاله نویسی، کارگاه روش مطالعه و تندخوانی را از فعالیت های معاونت پژوهش برشمرد و افزود: برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات گوناگون همچون ادبیات در اجتهاد، نقش اخلاق در اجتهاد از دیگر برنامه های پیش رو است و در این باره نشست هایی همچون حوزه انقلابی و نقش طلبه در انقلاب سال گذشته برگزار شد.

همچنین حجت الاسلام احتشام زاده، معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به برگزاری روزانه ۳۹ کلاس با حضور ۳۲ استاد در روز ابراز داشت: دی ماه امتحانات نیسمال اول برگزار و کلاس های درس، مباحثه، مشاوره و کارهای تحقیقاتی روال عادی خود را طی می کند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با بیان این که در این مدرسه طلبه ها در پایه های اول، دوم، سوم، هفتم، هشتم، نهم و دهم مشغول تحصیل هستند، ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید ۱۰ طلبه پذیرش داشتیم و هم اکنون تعداد طلبه های مدرسه ۲۰۰ نفر هستند./۹۴۶۶/ت302/ج1

ارسال نظرات