۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۲۴۵۸
کارشناس مذهبی:

دینداری ارزش زندگی انسان است

کارشناس مذهبی گفت: انسان باید همواره سعی کند مسیر زندگی اش بر روی ریل دینداری حرکت کند؛ چرا که این یک ارزش است و اگر در جایی مسیر زندگی از روی این ریل منحرف شد باید سریع تلاش کند تا مجدد زندگیش را بر روی همین اصل و اساس قرار دهد.
دینداری ارزش زندگی انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدرضا نعمتی نیا، کارشناس مذهبی استان شنبه شب در مسجد الزهرا (س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، ابراز کرد: انسان باید همواره سعی کند مسیر زندگیش بر روی ریل دینداری حرکت کند؛ چرا که این یک ارزش است و اگر در جایی مسیر زندگی از روی این ریل منحرف شد باید سریع تلاش کند تا مجدد زندگیش را بر روی همین اصل و اساس قرار دهد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) درباره نشانه های بدبختی و شقاوت انسان ها، افزود: پیامبر(ص) نشانه های بدبختی انسان را در چهار مورد خشکی چشم، سیاهی دل، اصرار بر گناه و حرص برای جمع آوری دنیا دانسته اند و ما باید سعی کنیم با شناخت خودمان از این نشانه ها دوری کنیم.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: حضور افراد در محافل مذهبی، مساجد و مجالس روضه خوانی برای پیدا کردن راه سعادت و عاقبت بخیری است؛ از این رو باید همواره مواظب باشیم تا از نشانه های بدبختی دوری کرده و خود را در مسیر سعادت و عاقبت بخیری که همان مسیر دینداری و الهی است قرار دهیم.

حجت الاسلام نعمتی نیا با اشاره به اینکه بین خشکی چشم و گناه ارتباط وجود دارد، گفت: هر چقدر گناه انسان در زندگی بیشتر باشد اشک چشمش برای اهل بیت(ع) کمتر خواهد بود؛ از این رو اشک چشم برای اهل بیت(ع) ارتباط مستقیمی با گناهانی همچون غیبت، دروغ، بخل و حرام خواری دارد.

کارشناس امور دینی ادامه داد: انسان زمانی که متولد می شود تا رسیدن به سن بلوغ قلبی سفید و پاک دارد که از آن زمان به بعد با مرتکب شدن به هر گناه نقطه سیاهی بر روی قلبش ایجاد می شود که همین موضوع یکی از نشانه های بدبختی افراد است که پیامبر (ص) به آن اشاره کرده است.

کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره سیاهی دل، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمود: قلب خانه و حرم خدا است؛ از این رو جای وسوسه شیطان نیست و نباید هر کسی را در حرم خدا راه داد، در واقع قلب انسان باید جای آیات قرآنی، سخن بزرگان و کلام پیامبر(ص) باشد.

حجت الاسلام نعمتی نیا تصریح کرد: تکرار گناه صغیره تبدیل به گناه کبیره می شود؛ از این رو انسان باید سعی کند از تبدیل گناه به عادت جلوگیری کند و اجازه ندهد گناهان کوچک با تکرار تبدیل به گناه کبیره و دوری از خداوند شوند، به همین دلیل هم پیامبر(ص) یکی از نشانه های بدبختی را اصرار بر گناه و خطا عنوان کرده اند.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: کار و سرمایه گذاری برای آخرت و فردای قیامت بهترین سرمایه گذاری است و انسان باید از مال اندوزی بیش از اندازه خودداری کرده و قدم هایی را نیز برای آخرت به عنوان اندوخته در کار و دنیا بردارد تا بتواند سرمایه ای ارزشمند را در آخرت داشته باشد./842/202/ب2

ارسال نظرات