۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۲۴۶۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با همبستگی و همدلی همگان میسر می‌شود

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جامعه با همبستگی و همدلی همگان میسر می‌شود.
حجت ‌الاسلام سیدرضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شنبه شب در حرم مطهر امام راحل با تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: اربعین روز خدا است.

وی افزود: یوم الله تنها منحصر به ایام شادی نیست بلکه ایامی که به خاندان اهل بیت(ع) سخت گذشت را نیز یوم‌الله می‌گویند و اسارت حضرت زینب(س) و خاندان عصمت و طهارت(ع) از سخت‌ترین ایامی بود که بر کاروان کربلا گذشت.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فلسفه حضور بانوان و کودکان در واقعه کربلا، تصریح کرد: این حضور از سوی خداوند ابلاغ شد تا کودکان و بانوان راویان ابعاد مختلف این حماسه حسینی باشند تا این واقعه برای همیشه در تاریخ زنده بماند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به تبلیغات سوء و گسترده بنی امیه مبنی بر اینکه کشتن امام حسین(ع) مباح و سبب سعادتمندی قاتلان می‌شود، بیان داشت: امروز گروه تکفیری داعش با شست و شوی مغزی که از سوی دشمنان اسلام شده‌اند به اسم حق و تکبیر الهی سر مسلمانان را از تن جدا می‌کنند.

وی با اشاره به حضور 20 میلیونی زائران اربعین در مسیر نجف کربلا، گفت: امروز اقشار مختلف مردم اعم از مسیحی، سنی و شیعی در این مسیر حضور دارند و این اجتماع در گذشته تنها با حضور 3 میلیون حاجی در مناسک حج قابل مشاهده بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تأکید به اینکه انسان باید حسینی بماند و حسینی رفتار کند، عنوان کرد: انسان باید در اخلاق و رفتار از امام حسین(ع) الگوگیری کند و هرگز با قلم، رفتار و زبان به کسی توهین نکند.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جامعه با همبستگی و همدلی همگان میسر می‌شود./813/201/ب2

ارسال نظرات