۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۴۷۶
در مشهد برگزار شد:

بیستمین جلسه هیأت مذهبی قاریان قرآن مشهد

به همت مؤسسه آیه‌های آسمانی فاطر بیستمین جلسه هیأت مذهبی قاریان قرآن مشهد در مؤسسه فرهنگی قلم برگزار شد.
حجت الاسلام خدابخشیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود خدابخشيان، مدير مدرسه علميه نورالرضا (ع) شب گذشته در بیستمین جلسه هیأت مذهبی قاریان مشهد و به مناسبت شب اربعین حسینی به سخنرانی پرداخت و درباره عدد چهل و ویژگی‌های آن در آیات و روایات گفت: رسول خدا (ص) فرمودند؛ خداوند در طول چهل روز گِل و طینت انسان را آفرید.

وی در ادامه به احادیث دیگر که عدد چهل در آن به کار رفته است، اشاره کرد و افزود: به دست آوردن مقام شُکر بسیار مشکل است. مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرمایند که مقام شکر تنها در مخلَصین وجود دارد. مخلَصین افرادی هستند که از هوای نفس خارج شده‌اند.

حجت‌الاسلام خدابخشیان اظهار داشت: بسیاری از افراد حتی در هنگامی که سنشان بالا می‌رود به درگاه خدا پناه نمی‌برند و توبه نمی‌کنند. این افراد شاید به صورت زبانی «استغفرالله» بگویند اما از ریاکاری و دو رویی و گناه‌های متعدد دوری نمی‌کنند و به توبه واقعی روی نمی‌آورند.

وی افزود: در حدیث آمده است که وقتی فرد به چهل سالگی می‌رسد و توبه نمی‌کند ابلیس به صورت و وجه نفس آن شخص دست می‌کشد و می‌گوید؛ من و پدرومادرم قربان چهره‌ای همچون تو که هرگز رستگار نخواهد شد.

مدير مدرسه علمیه نورالرضا (ع) در فضیلت زیارت اربعین امام حسین (ع) گفت: در حدیثی از معصوم (ع) نقل شده است که انسان مؤمن پنج خصوصیت دارد؛ اول، ۵۱رکعت نماز خواندن در روز. دوم، زیارت اربعین امام حسین (ع). سوم، انگشتر در دست راست کردن. چهارم، انگشتر عقیق دست کردن و پنجم، فرد مؤمن سجده فروتنانه انجام می‌دهد.

شایان ذکر است، این جلسه به همت مؤسسه آیه‌های آسمانی فاطر در محل مجتمع فرهنگی قلم برگزار شد. همچنین بعد ازسخنرانی حجت‌الاسلام خدابخشیان، حمید شاکریان به قرائت قرآن پرداخت و بعد از وی مصطفی قاآنی مداحی کرد./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات