۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۵۵۱

نماز ظهر اربعین در حرم رضوی و خیابان های اطراف اقامه شد

دسته ها و هیأت های عزاداری حسینی نماز ظهر اربعین را در حرم مطهر رضوی و در خیابانهای منتهی به حرم اقامه کردند.
نماز ظهر اربعین در حرم رضوی قامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خیابانهای مشهدالرضا امروز مملو از جمعیت، دسته ها و هیأتهای عزاداری بود که ضمن نوحه خوانی و سینه زنی از مسیرهای مختلف به مقصد حرم مطهر رضوی در حرکت بودند.

جمعی از مشتاقان و اردتمندان به ساحت قدسی اهل بیت(ع) امروز سی ام آبان همزمان با اربعین حسینی در رواق امام خمینی(ره) اجتماع کردند و ضمن عزاداری از بیانات آيت الله سيد احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان بهره مند شدند.

در این تجمع قرائت زيارت اربعين از سوی امیر عارف، مرثيه سرایی و ذکر مصیبت نیز از سوی محمد موحدی نیا، محمد گلابگیر، جواد حسین خانی و کاظم ذوقیان از جمله مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) صورت گرفت.

بر اساس این گزارش با طنین نوای ملکوتی اذان ظهر به افق مشهد، عزاداران حسینی به یاد سیدالشهدا در صفوف به هم پیوسته و متراکم برای اقامه نماز آماده شدند.

جمعیتی که تا آن لحظه به حرم امام رضا(ع) رسیده بودند نماز ظهر و عصر را در رواق امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی ایازی اقامه کردند.

گروهی از عزاداران در چهارراه شهدا، خیابان منتهی به بست شیرازی حرم مطهر رضوی، گروهی در میدان طبرسی محور منتهی به بست طبرسی، گروهی در خیابان امام رضا منتهی به باب الجواد و عده ای نیز در خیابان نواب صفوی منتهی به بست شیخ حرعاملی نماز ظهر اربعین را برپا کردند./1308/ 203/ع

 

 

ارسال نظرات