۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۵۶۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

سازش ناپذیری و روح عزتمندی درس مکتب امام حسین است

مدیر اوقاف مازندران با بیان این مکتب حسینی درس سازش ناپذیری و روح عزتمندی را به جامعه امروز منتقل می کند، گفت: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود به انسان ها آموخت که نقش عزت در تربیت، نقش اساسی است به طوری که اگر عزت نباشد انسان به هر زشتی و پستی تن می دهد و به هر گناهی آلوده می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم اربعین حسینی در امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به رموز ماندگاری کربلا افزود: اراده خداوندی، محبت به امام حسین(ع)، حرارت حسینی، عشق و حب حسین، جامعیت کربلا، پیام رسانی، گریه بر سالار شهیدان از اصول ماندگاری این نهضت عظیم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در مکتب حسینی، اساس تربیت انسان ها عزت مداری و زندگی همراه با عزت و شرافت انسانی است، خاطرنشان کرد: انسانی که در این مکتب پرورش می یابد، فلسفه مرگ و زندگی را به خوبی دریافته و در هر شرایطی بر حفظ عزت پافشاری کرده و هرگز حاضر نمی شود حیات با ذلت و خواری را بر مرگ با عزت و شرافت ترجیح دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این مکتب حسینی درس سازش ناپذیری و روح عزتمندی را به جامعه امروز منتقل می کند، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام  و شهادت خود به انسان ها آموخت که نقش عزت در تربیت، نقش اساسی است به طوری که اگر عزت نباشد انسان به هر زشتی و پستی تن می دهد و به هر گناهی آلوده می‌گردد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که ذلت نفس منشأ همه بدی ها و فساد ها است، گفت: بهترین راه برای اصلاح فرد و اجتماع، انتقال روح عزت مندی به آنان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روح عزت انسان ها را در برابر خداوند خاضع و فروتن می سازد و در برابر غیر خدا تسلیم ناپذیر و سربلند می کند، افزود: امام حسین(ع) با قیام و نهضتی که در تاریخ برپا کرد و با مکتبی که به‌عنوان مظهر عزت و کرامت انسانی آفرید، انسان ها را به عزت حقیقی که همان ذلت در برابر رب و سازش نا پذیری در برابر غیر رب بود، رهنمون ساخت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین نیز افزود: حرکت بیش از 20 میلیون زائر مشتاق زیارت امام حسین(ع) از نجف به سمت کربلا، بزرگترین راهپیمایی مردمی و نشان ارادت جهانی است که در طول تاریخ برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) بی بدیل بوده و چهره واقعی و دلداگی مسلمانان بخصوص شیعیان  را به دنیا معرفی می کند.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: سنت اربعین باعث تبیین فرهنگ کربلا می شود و نشان می دهد تأسی اصلی شیعیان از امام حسین(ع) است که ظلم ستیزی یکی از نشانه‌های بارز آن حضرت بود و مبارزه با استکبار تعطیل نشدنی است و اربعین حسینی نشان ارادت به ثارالله است.

وی با بیان این که عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین(ع) در جریان راهپیمایی عظیم و با شکوهی؛ عشق و ارادت خود به امام و مولایشان را بیش از پیش به رخ جهانیان کشیده اند، ادامه داد: دلدادگان آقا اباعبدالله الحسین(ع) با قدم هایی مملو از عشق راه مولایشان را پیش گرفته تا در چهلمین روز عاشقانگی؛ اربعین را در جوار نورانی و قدسی آن حضرت و با حال و هوایی وصف ناشدنی تجربه کنند.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که راهپیمایان حسینی در این حرکت با شکوه دل هایشان را در دست گرفته و این چنین سفر عشق را آغاز کردند، گفت: این سفر گویای فرهنگ حسینی بوده و عظمت امام حسین(ع) را در چشم و گوش جهانیان طنین انداز می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سفر معنوی پیاده روی کربلا رنگ و نژاد معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که مشاهده می شود این که شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر خود را به کاروان دلدادگان رسانده تا به دشمنان اسلام ثابت کنند بین صفوف مسلمانان نمی توان فاصله انداخت.

وی با بیان این که دلدادگان حسینی در این راهپیمایی عظیم عشق اباعبدالله را در سینه پرورانده و در زیر بیرق سیدالشهدا غریو عدالت را سر می دهند، گفت: قدم گذاشتن در این راه تمرینی برای ایستادگی در مقابل هوای نفس و هر آنچه دنیا را برای ما خواستنی تر می کند، است.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که هر حرکت و قدمی که در راه فرهنگ حسینی برداشته شود شیطان را به مرز نا امیدی می کشاند، افزود: شرکت در عزاداری امام حسین(ع) نشان از عشق مردم نسبت به اهل بیت خاندان وحی است و مهم ترین پیام قیام امام حسین(ع) به همه انسان ها این است که برای دفاع از حق باید در مقابل ظلم ایستادگی کنند.

وی افزود: مردم با حضور در مراسم اربعین حسینی پیمان خود را با آرمان های امام حسین(ع) تجدید کردند و همراهی خود را با زائران کربلا به نمایش گذاشتند چرا که روز اربعین حسینی دارای ارزش والایی در بین مسلمانان است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شور و اشتیاق مردم به خاندان اهل بیت نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، اظهار داشت: راه امام حسین(ع) راهی است برای نجات بشریت از ظلم و به همین دلیل است که مسلمانان واقعی دراین روز مسلمانان گرد هم می آیند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی یکی  دیگر از صحنه‌های ولایت‌مداری است، ادامه داد: اربعین حسینی نمایشگاهی از عشق و ارادت به سیدالشهدا(ع) است و با وجود گذشت قرن‌های متمادی از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، همچنان دل های مؤمنان به عشق آن حضرت و تربت پاکش می‌تپد و راه پرافتخارش که راه سازش ناپذیری در برابر استکبار و یزیدیان زمان است را  برای بشریت نجاتبخش و عزت آفرین می‌دانند.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی و صبر بر سختی‌ها و تحمل مشکلات نوعی جهاد فی سبیل الله و در راه عشق و ارادت به حجت خدا است، افزود: در این سفر پربرکت و معنوی مؤمنان با تحمل سختی‌ها مسیر طولانی را طی می‌کنند و عشق خود را برای احیا آرمان‌های حسینی نشان می‌دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران از پیاده روی اربعین حسینی به عنوان عظیم ترین حرکت مردمی در جهان یاد کرد و گفت: جهان امروز بار دیگر به عظیم ترین حرکت مذهبی مردمی دنیا که در مسیر کربلای معلی به وقوع پیوست چشم دوخته است.

وی با بیان این که حضور بی نظیرو  خیره کننده مردم در این عرصه با شکوه نشان از تقویت جبهه اسلام و مالیدن بینی  یزدیان زمان به خاک ذلت است، گفت: همه توطئه های دشمنان برای کمرنگ کردن این حرکت عظیم جهانی با شکست مواجه شد و حقانیت اهل بیت(ع) بار دیگر به جهانیان اثبات شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دشمنان از احیای نهضت حسینی و پیام «هیهات منا الذله» عاشورا دلهره دارند، افزود: این حرکت عظیم اربعین نیز در واقع بیعت با آرمان‌های حسین بن علی(ع) و مکتب عاشورا است که بیش از پیش سبب مأیوس شدن دشمنان دین خدا شده است./1317/پ203/ج1

ارسال نظرات