۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۵۹۲
کارشناس مذهبی:

آشنایی بیش از پیش جوانان با فرهنگ حسینی امری ضروری است

کارشناس مذهبی با بیان این‌که امروز در جامعه اسلامی باید جوانان را بیش از پیش با فرهنگ و اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا کرد، گفت: جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با شرکت در زیارت اربعین حسینی ادارت خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت نشان دادند.
زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدرضا نعمتی نیا، کارشناس مذهبی امشب در مسجد الزهرا (س) شهر اراک و در جمع عزاداران حسینی بیان داشت: اربعین چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که بنا بر روایتی از امام حسن عسکری (ع) زیارت اربعین در این روز یکی از نشانه های مومن است؛ لذا قرائت زیارت اربعین در روز اربعین در روایات اهل بیت (ع) سفارش شده است.

زیارت امام حسین (ع) یکی از آرزوهای مسلمانان است

وی افزود: طبق روایات در روز اربعین حضرت زینب (س) و اصحاب امام حسین (ع) به کربلا بازگشتند و به زیارت قبر امام حسین (ع) آمدند؛ لذا زیارت قبر مطهر امام حسین (ع) نیز در روز اربعین یکی از اعمال این روز برای مسلمانان است.

کارشناس امور دینی با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) یکی از آرزوهای مسلمانان است، خاطرنشان کرد: هیچ ملک و فرشته ای در زمین و آسمان وجود ندارد الا اینکه به خداوند التماس کنند و درخواست داشته باشند تا زائر امام حسین (ع) باشند.

کارشناس امور دینی با بیان اینکه هر ساله عده زیادی از مردم برای زیارت امام حسین (ع) آن هم در روز اربعین پای پیاده به کربلا می روند و خود را برای این روز به کنار قبر مطهر امام حسین (ع) می رسانند، اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع) یکی از آرزوهای هر مسلمانی است؛ لذا باید بسیار دقت کنیم تا این زیارت مورد قبول این امام همام و پروردگار واقع شود.

حجت الاسلام نعمتی نیا با اشاره به وقایع کربلا و حضور حضرت زینب (س) در کربلا به همراه امام حسین (ع) گفت: حضرت زینب کبری (س) الفت و انس بسیاری با امام حسین (ع) داشته اند به طوری که شرط ازدواجشان را همراه بودن با امام حسین (ع) در سفرهای ایشان قرار می دهند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید به گونه ای به زیارت امام حسین (ع) برویم و کارهایمان را با صدق قلب برای این امام همام انجام دهیم که مورد قبول ایشان واقع شوند، ضمن اینکه هر کس هر قدمی را که برای امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) برمی دارد به اندازه نیت و خلوصش مورد قبول واقع می شود.

اربعین حسینی نماد خنثی کردن توطئه های دشمنان

حجت الاسلام نعمتی نیا با بیان اینکه امروز در جامعه اسلامی باید جوانان را بیش از پیش با فرهنگ و اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا کرد، گفت: جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با  شرکت در زیارت اربعین حسینی ادارت خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت نشان دادند.

کارشناس مذهبی زیارت اربعین حسینی را نماد خنثی کردن توطئه های دشمنان جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز جوانان ایران اسلامی این مهم را به اثبات رساندند که با قدرت، اتحاد و انسجام نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب خواهند کرد./842/پ202/ج1

ارسال نظرات